Kuvien jakaminen kiinnostaa: Naiset hallitsevat sosiaalista mediaa

Naiset käyttävät miehiä enemmän visuaalisia sosiaalisia medioista.

Amerikkalaiset naiset käyttävät erilaisia sosiaalisia medioita miehiä innokkaammin. Naiset käyttävät miehiä enemmän visuaalisia sosiaalisia medioista, kuten Instagram-kuvienjakopalvelua.

Esimerkiksi Pinterestissä naisia on 25 prosenttia enemmän kuin miehiä. LinedIn-palvelun käytössä miehet puolestaan johtavat, kertoo FinancesOnline.com.

Amerikkalaisnaiset myös käyttävät sosiaalisissa medioissa miehiä enemmän aikaa. Selvitysten mukaan naisista 30 prosenttia käyttää sosiaalisia medioita päivittäin; miehillä luku on 26 prosenttia.

Naiset ovat myös miehiä innokkaampia sekä lukemaan uutisia Facebookissa että kommunikoimaan erilaisten yrityssivujen kanssa. Naisista 58 prosenttia hakee SoMesta uutissisältöä, miehistä 42 prosenttia.

Myös Suomessa sosiaaliset mediat kiinnostavat naisia enemmän: Tilastokeskus kertoo, että keväällä 2012 puolet 16–74 -vuotiaista suomalaisista seurasi vähintään yhtä yhteisöpalvelua. Naisista 53 prosenttia oli viimeisten kolmen kuukauden aikana seurannut jotain yhteisöpalvelua. Miehillä luku oli 44 prosenttia.

Vuonna 2013 87 prosenttia 16–24-vuotiaista seurasi sosiaalisen median palvelua. Vanhempia omien asioiden jakaminen netissä ei kiinnosta yhtä paljon, sillä 45–54-vuotiailla luku oli 39 prosenttia.

Amerikkalaisselvitystä varten tutkittiin useita amerikkalaisten sosiaalisen median käyttöä selvittänyttä tutkimusta. Tutkimuksia oli tehnyt esimerkiksi Pew Research Center.


Lue myös:

(MTV LIFESTYLE - FinancesOnline.com)

Osittainen lähde: Tilastokeskus

Lue myös:

    Uusimmat