Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuvat: Audilta todellinen limusiinierikoisuus

Julkaistu 21.04.2016 17:36

Onko pidennetty Audi A8L -versio mielestäsi liian lyhyt? On olemassa Audi A8 L extended -painos, joka on vielä metrin pitempi. Tällöin kokonaispituutta saadaan 6,36 metriä.

Audi A8 L extended -version moottorina toimii 3.0 TFSI -bensiiniturbo, josta otetaan tehoa 310 hevosvoimaa ja jossa on maksimivääntöä 440 Nm.

Omamassaltaan 2 400-kiloinen limousine kiihtyy nollasta sataan 7,1 sekunnissa. Sen huippunopeus rajoitetaan elektronisesti 250 km/h tasolle. Kahdeksanportainen Tiptronic-automaattivaihteisto välittää voiman kaikille neljälle pyörälle.

Vannekokona on 19 tuumaa. Takalevyjarrut juontuvat Audi S8 -versiosta. Saksassa Audi A8 L extended tulee maksamaan perushintaisesti vähintään 350 000 euroa.

Vertailun vuoksi Saksassa Mercedes-Maybach S 600 V12 (390 hv) maksaa 189 000 euroa.

Galleria

Audi A8 L extended -mallissa on nappanahalla verhoillut, sähkösäätöiset istuimet.

Malliin jouduttiin pidentämään lokasuojia sekä keskitunnelia. Lisäksi tavaratilan ja matkustamon välille jouduttiin rakentamaan kaksinkertainen väliseinä. Kattoon tehtiin vaadittavat poikittaiset lisävahvikkeet. Ja jotta kattolinja kulkisi oikein, insinöörit joutuivat myös muokkaamaan A-pilareita.

Aurinkosuojat vähentävät osaltaan sisätilojen liiallista lämpenemistä. Istumariveillä kaksi ja kolme istutaan sähköisesti säädettävillä erillisistuimilla.

Kaikki istuimet on verhoiltu beigellä, pehmeällä Valcona-nappanahalla. Takimmaisella rivillä on keskikonsolissa myös viileälokero.

Myös ohjauspaneeli on tyypillistä Audia kierrettävine ja painettavine katkaisimineen. Näin ollen ohjelmia voidaan ohjata keskellä istuimien välissä sijaitsevalta näyttöruudulta.

Teksti: Juha Peltonen

Lisää aiheesta:

Ensituntuma: Audi A6 Avant – uusinta farkkumuotia Audin tapaanKoeajossa Renault Grand Scenic – Onko tila-auto parempi perheauto kuin SUV?Tässä on Skodan uusi katumaasturi Karoq – ainekset suureen suosioonKoeajossa kuumaverinen Alfa Romeo Giulia – temperamenttisuuden perikuvaAudin RS-mallisto laajenee – kompaktien sporttien tehokuningas lyö tiskiin tasan 400 hvTässä ranskattaressa on ainesta koko kansan suosikiksi
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • Eilen12:10
    Renkaanvaihto

    Älä jätä väliin renkaidenvaihdossa: Turhaksi koettu toimenpide on ehdottoman tarpeellinen

  • ke15:23
    Volkswagen

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • ti12:41
    Renkaanvaihto

    Renkaidenvaihto käsillä – vältä tyypilliset virheet!

  • ti11:12
    Autokoulu

    Yhä useampi opettaa omaa lastaan ajamaan autoa – vanhemmilta erikoisia pyyntöjä autokouluille

  • ti11:02
    Raha

    Kannattaako auto korjauttaa? Tämä on "maaginen luku"