Kunnat hyödyntävät Facebookia ja Twitteriä kriiseissä

Yhteisöpalvelu Facebook on yleisin kuntien käyttämä sosiaalisen median väline, selviää Kuntaliiton kyselystä. Kaikki kyselyyn vastanneet yli 20 000 asukkaan kunnat ovat Facebookissa.

Yli 50 000 asukkaan kunnista suurin osa on Facebookin lisäksi myös Twitterissä.

Twitteriä käyttää runsas neljännes ja lähes yhtä moni Youtubea. LinkedInin käyttö on vähäistä, mutta kasvaa.

Kyselyn mukaan sosiaalista mediaa käytetään muun muassa tapahtumien markkinointiin. Vähemmän sitä käytetään esimerkiksi asiakaspalveluun.

– Avovastauksista nousi esille, että kunnat hyödyntävät sosiaalista mediaa myös kriisiviestinnässä, verkkoviestintäpäällikkö Tony Hagerlund sanoo Kuntaliiton tiedotteessa.

Kyselyyn vastasi 170 kuntaa helmi-maaliskuussa. Vastausprosentti oli 53,1. Suuret kunnat vastasivat pieniä ahkerammin.

 

Lue myös:

    Uusimmat