Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttajavirasto: remontit ovat yksi riidellyimmistä aiheista Suomessa

Julkaistu 22.11.2012 13:12(Päivitetty 22.11.2012 13:26)

Remonttiriidat ovat vuosittain kuluttajaviraston yksi valitetuimmista asioista. Mahdolliset remontista aiheutuneet ongelmat, kuten hintariidat ja viivästyskorvaukset voitaisiin välttää asioista kirjallisesti sopimalla.

Kuluttajavirasto kertoo, että remontit ovat yksi suosituimpia valitusaiheita: ne ovat jatkuvasti kolmen kärjessä ja tänä vuonna neuvontaan on tullut jo 2 900 yhteydenottoa remontteja koskien.

Remonttikiistoille on usein yhteistä se, että työn tilanneen kuluttajan ja remonttifirman kesken ei ole tehty minkäänlaista kirjallista sopimusta. Silloin kiistoissa on vain sana sanaa vastaan ja asian ratkaiseminen ilman tuomioistuinkäsittelyä saattaa olla vaikeaa.

Kuluttajavirasto suositteleekin vapaamuotoisen sopimuksen kirjoittamista, jolloin mahdolliset väärinkäsitykset saadaan myös oikaistua. Lue MTV3:n Koti-osiostaKuluttajaviraston ohjeet sopimuksen laatimiseksi, ja mitä sopimuksesta ainakin tulisi käydä ilmi.

Lue myös:

MTV3 / Jokakoti

Lisää aiheesta:

Helena söi yli vuoden antibiootteja ennen kuin todellinen syy lamauttavaan väsymykseen paljastuiUutissuomalainen: Esidiabetes yleistynyt voimakkaasti lapsillaViikkohoroskooppiRikki menneestä laukusta tulikin vain pieni korvaus – tätä kaikki eivät vakuutuksestaan tiedä: "Saattaa yllättää"Piparit airfryerissa – superhelppo ohje!Joulusiivous mielessä? Älä tee näitä virheitä saunaa pestessä
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 06:39
    Väsymys

    Helena söi yli vuoden antibiootteja ennen kuin todellinen syy lamauttavaan väsymykseen paljastui

  • 05:42
    Diabetes

    Uutissuomalainen: Esidiabetes yleistynyt voimakkaasti lapsilla

  • 00:00
    Horoskooppi

    Viikkohoroskooppi

  • Eilen19:02
    Vakuutukset

    Rikki menneestä laukusta tulikin vain pieni korvaus – tätä kaikki eivät vakuutuksestaan tiedä: "Saattaa yllättää"

  • Eilen17:44
    Jouluruoka

    Piparit airfryerissa – superhelppo ohje!