Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttajavirasto: remontit ovat yksi riidellyimmistä aiheista Suomessa

Julkaistu 22.11.2012 13:12(Päivitetty 22.11.2012 13:26)

Remonttiriidat ovat vuosittain kuluttajaviraston yksi valitetuimmista asioista. Mahdolliset remontista aiheutuneet ongelmat, kuten hintariidat ja viivästyskorvaukset voitaisiin välttää asioista kirjallisesti sopimalla.

Kuluttajavirasto kertoo, että remontit ovat yksi suosituimpia valitusaiheita: ne ovat jatkuvasti kolmen kärjessä ja tänä vuonna neuvontaan on tullut jo 2 900 yhteydenottoa remontteja koskien.

Remonttikiistoille on usein yhteistä se, että työn tilanneen kuluttajan ja remonttifirman kesken ei ole tehty minkäänlaista kirjallista sopimusta. Silloin kiistoissa on vain sana sanaa vastaan ja asian ratkaiseminen ilman tuomioistuinkäsittelyä saattaa olla vaikeaa.

Kuluttajavirasto suositteleekin vapaamuotoisen sopimuksen kirjoittamista, jolloin mahdolliset väärinkäsitykset saadaan myös oikaistua. Lue MTV3:n Koti-osiostaKuluttajaviraston ohjeet sopimuksen laatimiseksi, ja mitä sopimuksesta ainakin tulisi käydä ilmi.

Lue myös:

MTV3 / Jokakoti

Lisää aiheesta:

Stressitasot laskuun suomalaiskeksinnön avulla – "Osa on saanut unettomuuteen tosi nopeasti avun"Leviääkö maailmalla superinfluenssa? Britanniassa varoitetaan "pahimmasta mahdollisesta skenaariosta"Valtteri tekee riisipuuron tavalla, jota moni ei ole hoksannut: "Älyttömän hyvä"Robotti-imurit aiheuttavat kaaosta suomalaiskodeissa – kauhukuva perässä vedettävistä jätöksistä valitettavan tottaNäin bordercollie Meno jäljittää karanneen lemmikinTaloyhtiöissä uhkaava ilmiö – laskun maksaa naapuri: "Eivät todellakaan ole mitään pieniä summia"
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • Eilen18:59
    Sovellukset

    Stressitasot laskuun suomalaiskeksinnön avulla – "Osa on saanut unettomuuteen tosi nopeasti avun"

  • Eilen18:25
    Influenssa

    Leviääkö maailmalla superinfluenssa? Britanniassa varoitetaan "pahimmasta mahdollisesta skenaariosta"

  • Eilen16:46
    Puuro

    Valtteri tekee riisipuuron tavalla, jota moni ei ole hoksannut: "Älyttömän hyvä"

  • Eilen14:37
    Siivous

    Robotti-imurit aiheuttavat kaaosta suomalaiskodeissa – kauhukuva perässä vedettävistä jätöksistä valitettavan totta

  • Eilen13:06
    Koirat

    Näin bordercollie Meno jäljittää karanneen lemmikin