Mainos

Kuluttajavirasto: remontit ovat yksi riidellyimmistä aiheista Suomessa

Remonttiriidat ovat vuosittain kuluttajaviraston yksi valitetuimmista asioista. Mahdolliset remontista aiheutuneet ongelmat, kuten hintariidat ja viivästyskorvaukset voitaisiin välttää asioista kirjallisesti sopimalla.

Kuluttajavirasto kertoo, että remontit ovat yksi suosituimpia valitusaiheita: ne ovat jatkuvasti kolmen kärjessä ja tänä vuonna neuvontaan on tullut jo 2 900 yhteydenottoa remontteja koskien.

Remonttikiistoille on usein yhteistä se, että työn tilanneen kuluttajan ja remonttifirman kesken ei ole tehty minkäänlaista kirjallista sopimusta. Silloin kiistoissa on vain sana sanaa vastaan ja asian ratkaiseminen ilman tuomioistuinkäsittelyä saattaa olla vaikeaa.

Kuluttajavirasto suositteleekin vapaamuotoisen sopimuksen kirjoittamista, jolloin mahdolliset väärinkäsitykset saadaan myös oikaistua. Lue MTV3:n Koti-osiostaKuluttajaviraston ohjeet sopimuksen laatimiseksi, ja mitä sopimuksesta ainakin tulisi käydä ilmi.

Lue myös:

MTV3 / Jokakoti

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.