Kuluttajavirasto: remontit ovat yksi riidellyimmistä aiheista Suomessa

Remonttiriidat ovat vuosittain kuluttajaviraston yksi valitetuimmista asioista. Mahdolliset remontista aiheutuneet ongelmat, kuten hintariidat ja viivästyskorvaukset voitaisiin välttää asioista kirjallisesti sopimalla.

Kuluttajavirasto kertoo, että remontit ovat yksi suosituimpia valitusaiheita: ne ovat jatkuvasti kolmen kärjessä ja tänä vuonna neuvontaan on tullut jo 2 900 yhteydenottoa remontteja koskien.

Remonttikiistoille on usein yhteistä se, että työn tilanneen kuluttajan ja remonttifirman kesken ei ole tehty minkäänlaista kirjallista sopimusta. Silloin kiistoissa on vain sana sanaa vastaan ja asian ratkaiseminen ilman tuomioistuinkäsittelyä saattaa olla vaikeaa.

Kuluttajavirasto suositteleekin vapaamuotoisen sopimuksen kirjoittamista, jolloin mahdolliset väärinkäsitykset saadaan myös oikaistua. Lue MTV3:n Koti-osiostaKuluttajaviraston ohjeet sopimuksen laatimiseksi, ja mitä sopimuksesta ainakin tulisi käydä ilmi.

Lue myös:

MTV3 / Jokakoti

Lue myös

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja