Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttajavirasto: remontit ovat yksi riidellyimmistä aiheista Suomessa

Julkaistu 22.11.2012 13:12(Päivitetty 22.11.2012 13:26)

Remonttiriidat ovat vuosittain kuluttajaviraston yksi valitetuimmista asioista. Mahdolliset remontista aiheutuneet ongelmat, kuten hintariidat ja viivästyskorvaukset voitaisiin välttää asioista kirjallisesti sopimalla.

Kuluttajavirasto kertoo, että remontit ovat yksi suosituimpia valitusaiheita: ne ovat jatkuvasti kolmen kärjessä ja tänä vuonna neuvontaan on tullut jo 2 900 yhteydenottoa remontteja koskien.

Remonttikiistoille on usein yhteistä se, että työn tilanneen kuluttajan ja remonttifirman kesken ei ole tehty minkäänlaista kirjallista sopimusta. Silloin kiistoissa on vain sana sanaa vastaan ja asian ratkaiseminen ilman tuomioistuinkäsittelyä saattaa olla vaikeaa.

Kuluttajavirasto suositteleekin vapaamuotoisen sopimuksen kirjoittamista, jolloin mahdolliset väärinkäsitykset saadaan myös oikaistua. Lue MTV3:n Koti-osiostaKuluttajaviraston ohjeet sopimuksen laatimiseksi, ja mitä sopimuksesta ainakin tulisi käydä ilmi.

Lue myös:

MTV3 / Jokakoti

Lisää aiheesta:

Anun nerokas ratkaisu joulutorttuihin: "Maailmaa mullistava"
Miten estää sähköauton latausluukun jäätyminen? Asiantuntija vinkkaa kaksi kikkaa
EU penää verkkokauppajätti Sheiniltä selvitystä aseista ja lapsia muistuttavista seksinukeista
Mikä on kuumeen raja?
Milloin videopelaamisesta tulee ammatti? "Ei riitä, että pelaan kahdeksan tuntia päivässä"
Tarkkana joululahjaostoksilla: Verkkokauppa.com listasi taas tuotteet, jotka aiheuttivat pettymyksen
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 18:55
    Jouluruoka

    Anun nerokas ratkaisu joulutorttuihin: "Maailmaa mullistava"

  • 16:45
    Sähköautot

    Miten estää sähköauton latausluukun jäätyminen? Asiantuntija vinkkaa kaksi kikkaa

  • 16:43
    Verkkokauppa

    EU penää verkkokauppajätti Sheiniltä selvitystä aseista ja lapsia muistuttavista seksinukeista

  • 13:57
    Flunssa

    Mikä on kuumeen raja?

  • 11:43
    Esports

    Milloin videopelaamisesta tulee ammatti? "Ei riitä, että pelaan kahdeksan tuntia päivässä"