Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kuluttajavirasto: Näin turhat remonttiriidat voitaisiin välttää!

Kuluttajavirastoon tulee huomattava määrä remontointiin liittyviä kysymyksiä.
Kuluttajavirastoon tulee huomattava määrä remontointiin liittyviä kysymyksiä.
Julkaistu 19.11.2012 13:51

Kuluttajavirasto toteaa, että mahdolliset remontista aiheutuneet ongelmat, kuten viivästyskorvaukset ja hintariidat voitaisiin välttää, jos remontin tekijöiden kanssa sovittaisiin asioista kirjallisesti.

Kuluttajavirasto kertoo, että remontit ovat yksi suosituimpia valitusaiheita: ne ovat jatkuvasti kolmen kärjessä ja tänä vuonna neuvontaan on tullut jo 2 900 yhteydenottoa remontteja koskien.

Remonttikiistoille on usein yhteistä se, että työn tilanneen kuluttajan ja remonttifirman kesken ei ole tehty minkäänlaista kirjallista sopimusta. Silloin kiistoissa on vain sana sanaa vastaan ja asian ratkaiseminen ilman tuomioistuinkäsittelyä saattaa olla vaikeaa.

Kuluttajavirasto tarjoaa omaa pienremontin sopimusmalliaan kuluttajien avuksi. Sopimukseen on kirjattava myös aliurakoitsijat.

Vapaamuotoiseen sopimukseen kannattaa Kuluttajaviraston mukaan kirjata:

  • mitä remonttiin sisältyy
  • mitä remontti maksaa
  • millä perusteilla ja aikataululla laskutus tapahtuu
  • mitä ja minkä laatuisia materiaaleja käytetään ja kuka ne hankkii
  • tekeekö työn tilaaja joitain järjestelyjä tai toimenpiteitä
  • aloitus- ja valmistumisaika
  • miten toimitaan, jos työ viivästyy, jälki ei vastaa sovittua tai korjaukset viivästyvät
  • mahdolliset aliurakoitsijat

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Läpimurto lähellä: Siat voivat pian pelastaa miljoonien sairaiden hengenBrittinainen teki melkoisen munalöydön eBaystaKuljettaja ajoi vastaantulevien kaistaa Helsingin keskustassa – liki törmäys tallentui poliisikameraanHanna Sumarin uunilohi on nerokas – vain kolme ainesosaa: "Toimii vuosikymmenestä toiseen"Älä tee näin, kun tapaat vieraan koiran – "Tärkeää opettaa"Tutkimus paljastaa, miten lokit saa parhaiten häädettyä pois eväiden kimpusta
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • Eilen19:01
    Lääketiede

    Läpimurto lähellä: Siat voivat pian pelastaa miljoonien sairaiden hengen

  • Eilen18:59
    Linnut

    Brittinainen teki melkoisen munalöydön eBaysta

  • Eilen17:39
    Autot

    Kuljettaja ajoi vastaantulevien kaistaa Helsingin keskustassa – liki törmäys tallentui poliisikameraan

  • Eilen16:58
    Ruoka

    Hanna Sumarin uunilohi on nerokas – vain kolme ainesosaa: "Toimii vuosikymmenestä toiseen"

  • Eilen15:03
    Koirat

    Älä tee näin, kun tapaat vieraan koiran – "Tärkeää opettaa"