Tutustuimme pikaisesti Mercedeksen pakettiautomalliston kuninkaaseen. Valtavien tilojen lisäksi nelivedolla varustettu auto ei säikähdä huonompaakaan maastoa
Tykkäsimme
- Mukavuudesta
- Maasto-ominaisuuksista
- Tiloista
Emme tykänneet
- Isot mitat tekevät kömpelöksi
- Nelivedon toiminta vaatii totuttelua
Koeajoauto noin 105 000 €
Mercedes-Benz Sprinter on yksi markkinoiden isoimmista pakettiautoista. Samaa autoa saa myös kuorma-autoksi rekisteröitynä, mutta kuorma-auton ajokortin hinnan noustua Sprinterin kaltaisten pienten kuorma-autojen rekisteröinnit ovat vähentyneet. Pakettiautosta maksettava autovero tekee siitä huomattavasti vastaavaa kuorma-autoa kalliimman. Ratkaisuksi ongelmaan löytyy mahdollisuus rekisteröidä pakettiauto autoverottomaksi retkeilyautoksi tietyin muutoksin, jotka oli tehty myös koeajoautoon.
Useat verhoomopajat tekevät asikkailleen pakettiautopohjaisia retkeilyautoja. Koeajossa ollut Sprinter oli käynyt verhoomopalvelu Sorsan käsittelyssä. Retkeilyauton vaatimukset täyttääkseen autosta täytyy löytyä muun muassa helposti poistettavissa olevia istuimia ja pöytiä, istuimista tulee pystyä muuntamaan makuupaikkoja ja autosta täytyy löytyä keittomahdollisuus.



