Kawasaki on tuonut tälle vuodelle markkinoille kaksi uutta piikkimallia. Saimme mahdollisuuden tutustua uutuuteen talven keskellä sisäradalla.
Hinta alkaen 4 990 €
Tykkäsimme
- Ulkoasusta
- Ajo-ominaisuuksista
Emme tykänneet
- Iskunvaimentimien säätömahdollisuuksien puutteesta
- Kytkin- ja jarrukahvojen säätömahdollisuuksien puutteesta
Moottoripyörien 125-kuutioiset mallit, eli niin sanotut piikit ovat kehittyneet muutamien viime vuosien aikana huimasti. Pelkän ulkonäön perusteella onkin entistä haastavampaa sanoa, minkä kokoinen pyörä on kyseessä. Tämä on myös kaupallisesti tärkeää, sillä näin pienemmistä pyöristä on saatu ulkonäöltään huokuttelevia.
Tällä kertaa testiin saatiin ainoastaan niin sanottu nakumalli, joka on tekniikaltaan käytännössä sama kuin katteellinen versio. Suurin ero näissä ulkonäön ja ajoasennon lisäksi on 500 euron hintaero sekä kääntösäde. Vähän kalliimmassa Ninjassa on 30 asteen keulakulma, kun taas Z125:ssa se on 35 astetta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Ninjan kääntösäde on 2,9 metriä ja Z125:n 2,5 metriä. Molemmissa malleissa on kuitenkin onnistutta hyvin hakemaan Kawasakin isommista malleista tuttua henkeä. Tästä johtuen myös piikkien mallinimet, Ninja ja Z, viittaavat suoraan mallisarjojen tehokkaampiin sisaruksiin. Pyörän päälle istuessa kuitenkin huomaa, että kyseessä on hyvin köykäinen ja kapearunkoinen moottoripyörä.




