Kampanjointi tuotti tulosta – Lego julkaisi pyörätuolilla kulkevan leluhahmon

Joskus pienillä asioilla on yllättävän suuri vaikutus. Legon uudella lanseerauksella on suurempi merkitys kuin moni uskookaan.

Lego julkaisi viime viikolla Lontoon lelumessuilla pyörätuolilla kulkevan Lego-hahmon, jolla on seuranaan avustajakoira.

Hahmolla on erityisen suuri merkitys, sillä Legoa on viime vuosina syytetty monimuotoisuuden puutteesta sen leluhahmoissa. Lego mursi teollaan normit, joita monet leluyhtiöt noudattavat. 

"Tärkeintä on viesti lelun takana"

Viime vuonna perustettu monimuotoisuuden puolesta puhuva #ToyLikeMe-kampanja on saanut osakseen suurta suosiota. Yhä useammat ihmiset ovatkin ryhtyneet kampanjoimaan erityislapsille suunnattujen lelujen puolesta.

Kampanjan seurauksena Legoa kohtaan perustettu vetoomus vammautuneen hahmon puolesta keräsi yli 20 000 allekirjoitusta.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä. 

Vetoomuksen perustaja Rebecca Atkinson kertoo lelubrändin sulkevan 150 miljoonaa erityislasta maailmanlaajuisesti pois, sillä se ei edusta heitä tuotteissaan. Suuret brändit, kuten Lego voivat käyttää suurta vaikutusvaltaansa vaikuttaakseen asiaan positiivisesti.

– Tärkeintä on viesti lelun takana, mikä on paljon, paljon isompaa kuin pieni muovinen kaveri, Atkinson lisää.

Lego vastasi viime vuonna vetoomukseen sanomalla, että erilaisten kappaleiden avulla lapset voivat itse rakentaa oman tarinansa. Vetoomukseen ei siis vielä viime vuonna oltu aikeissa vastata, mutta lelu-uutuus kertoo toista kieltä. 

– Tämä sai aikaan aitoja ilon kyyneliä. Lego mursi juuri meidän suljetun maailmamme, Atkinson iloitsee. 

Lego lanseerasi samaan aikaan markkinoille myös jäätelönmyyjän sekä pyöräilijän. 

Lähde: TheGuardian

Lue myös:

    Uusimmat