Il Divo viettää 15-vuotisjuhlavuottaan.
Kansainvälisesti menestynyt pop-oopperakvartetti Il Divo saapuu Suomeen monen vuoden tauon jälkeen. Yhtye esiintyy Helsingin jäähallissa 30. lokakuuta.
Il Divon Sebastien Izambard kertoo MTV.fille, että yhtye odottaa innolla esiintymistä Suomessa. Hänen mukaansa suomalaiset fanit ottavat Il Divon aina lämpimästi vastaan.
– Joka kerta, kun tulemme Suomeen, olemme todella tervetulleita. Se on ihanaa.
LUE MYÖS: Il Divo -komistus hehkuttaa suomalaisfanien ominaispiirrettä
Il Divo pyrkii luomaan konserteissa hyvän tunnelman, joka tarttuu myös yleisöön.
– Emme ota itseämme turhan vakavasti, vaan pidämme hauskaa. Se heijastuu myös yleisöön, sillä yleisölläkin vaikuttaa olevan hauskaa.
Helsingin konsertissa kuullaan Izambardin mukaan sekä kappaleita Il Divon tuoreimmalta, elokuussa ilmestyneeltä Timeless-albumilta, että vuosien varrella tutuksi tulleita klassikkohittejä.
Il Divo esiintyi Suomessa viimeksi neljä vuotta sitten. Izambard kertoo vaikuttuneensa aiemmilla vierailulla suomalaisista rakennuksista, kirkoista, sekä tietenkin saunasta.
– Se on kuuma, siihen täytyy tottua, hän nauraa.
"Erilaisuudesta on tullut voimavara"
Tänä vuonna 15-vuotista taivaltaan juhlivan Il Divon muodostavat ranskalaisen Izambardin lisäksi sveitsiläinen Urs Bühler, yhdysvaltalainen David Miller ja espanjalainen . Useita kykyjenetsintäohjelmia tuomaroinut kokosi yhtyeen vuonna 2003, eivätkä sen jäsenet tunteneet toisiaan entuudestaan.



