Huvipuistot ovat hyötyneet helteisestä alkukesästä. Särkänniemessä kävijämäärä nousi toukokuussa 30 prosentilla lähelle 100 000:ta, kertoo toimitusjohtaja Miikka Seppälä.
– Siihen vaikutti varmasti kolme asiaa: Yksi on hyvä sää, toinen Taikaranta, meidän uusi viihtymis- ja oleskelualueemme Näsijärven rannalla, ja kolmas asia ylipäätänsä se, että Suomessa kotimaan matkailu näyttää lisääntyneen, hän sanoo.
Kaikkien huvipuistojen tarina ei pääty hyvin, videolla MTV-reportaasi: Tarttuvasta mainoksestaan tuttu huvipuisto kuoli kylmiin kesiin ja kilpailuun – tältä siellä näyttää nyt
Tykkimäelläkin lämpimistä säistä iloitaan useamman kylmänpuoleisen kesän jälkeen.
– Aurinko on meidän myyntipäällikkömme. Aurinkoisilla keleillä on mukava lähteä, perheet viihtyvät ja vähän rumasti sanottuna: On koko ajan jano ja nälkä. Kun ihmiset ovat paremmalla päällä, kukkaronnyörit avautuvat helpommin, sanoo Tykkimäen vapaa-aikakeskuksen toimitusjohtaja Sakari Pasanen.
Tykkimäen kohteissa käy vuosittain noin 250 000 kävijää.
Powerparkin johtaja Mikko Kiviluoma muistelee, että kävijämääriin olisi tullut 18 prosentin nousu edellisvuodesta. Liikevaihto on hänen mukaansa noussut 25 prosenttia touko–kesäkuussa.
– Helle on selvästi vaikuttanut positiivisesti. Tosin täytyy huomioida, että viime vuonna oli aika vaikea sää, hän sanoo.