Hondan uutuusmallin suorituskyky alkaa olla jo täysin älyvapaalla tasolla

Honda Monkey teki paluun kevarina – upea muotoilu ja huokea hinta yhdistyvät 1:17
Honda Monkey teki paluun kevarina – tältä se näyttää.

Honda on esitellyt Milanon Eicma-moottoripyöränäyttelyssä uuden CBR1000RR-R Firebladen, jota vauhdittaa merkin historian tehokkain nelisylinterinen moottoripyörän voimanlähde.

Uuden Bladen nelisylinterinen on merkin kaikkien aikojen tehokkain moottoripyörän voimanlähde. Se kehittää 14 500 minuuttikierroksen kohdalla railakkaat 217,5 hevosvoimaa ja 12 500 kierroksen kohdalla 113 newtonmetriä. Pyörän paino on tankattuna 201 kiloa.

Firebladen suorituskyky alkaa olla ällistyttävällä tasolla. Pyörässä kaikki on uutta runkoa ja moottoria myöten. MotoGP:ssä kehitettyä tietotaitoa on hyödynnetty muun muassa swingin, rungon, iskarien ja sivuille lisättyjen ilmanohjainten osalta, ja männät ovat samat kuin kyseisen kuninkuusluokan kilpurissa.

Perusmallin jarru- ja iskunvaimennuskomponentit tulevat Nissiniltä ja Showalta, SP-erikoismallin vastaavat taas Brembolta ja Öhlinsiltä. Ohjausiskunvaimennin säätyy elektronisesti. Maailman ensiesittelytilaisuudessa Milanon näyttelyä edeltävänä iltana pyörässä komeili ovaalin muotoisen pakokäyrästön päättävä Akrapovicin vaimennin.

Lue myös:

    Uusimmat