Tuotteiden vertailupalvelu Hintaopas kertoo tuoreesta selvityksestään, jossa keskityttiin Black Fridayn keinotekoisiin alennuksiin.
Selvityksen mukaan feikkialennusten osuus Black Fridayna oli 8,1 prosenttia. Viime vuonna feikkialennusten määrä oli 7,8 prosenttia.
Lue myös: Älä sorru tarjoushuijauksiin Black Fridayna – näin kaupat kikkailevat: "Hintoja nostettu jo lokakuussa"
– Feikkialennusten määrässä oli nähtävissä nousua koko Black Weekin ajan. On tietysti kuluttajien kannalta harmittavaa huomata, että luvussa on nousua viime vuoden Black Fridayhin verrattuna. Aggressiivisen aleilmoittelun keskeltä voi olla vaikea löytää aidosti parhaat alennukset, Hintaopas.fi-palvelun maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett kommentoi.
Lue myös: Cyber Monday jatkaa alevimmaa vielä Black Fridayn jälkeen
Eniten keinotekoisia alennuksia nähtiin muun muassa älysormuksissa, huovissa ja vilteissä, aurinkolaseissa sekä hiustenhoitotuotteissa.
