Ilmiöksi noussut mainoskampanja haluaa muistuttaa ihmisiä siitä, kuinka paljon kulutamme rahaa mitättömiin asioihin.
Kahdeksan vuotta sitten hätäapua antava järjestö nimeltä CORDAIN käynnisti verkossa kampanjan nimeltä ”pieni muutos, suuri ero”. Kampanja haluaa muistuttaa ihmisiä ajattelemaan myös köyhemmillä alueilla asuvia ihmisiä omia kulutusvalintoja tehdessään.
CORDAID on kansainvälinen, hätäapua tarjoava järjestö, joka toimii 36 maassa niin Aasiassa, Afrikassa kuin Latinalaisessa Amerikassakin.
Kampanja oli suosittu jo ilmestymisvuonnaan 2007, ja kuvat jäivät elämään verkkoon. Nyt kampanjassa käytetyt kuvat ovat nousseet uudestaan ihmisten tietoisuuteen sosiaalisen median välityksellä.
Kampanja tunnetaan nyt ympäri maailmaa
Ihmiset ja yritykset ympäri maailmaa ovat ryhtyneet jakamaan kampanjassa käytettyjä kuvia sosiaalisessa mediassa.
Esimerkiksi Facebookissa kampanja on tavoittanut jo yli 9 miljoonaa ihmistä, ja Twitterissä kampanjalla on 3,5 miljoonaa seuraajaa.
Jos kuva ei näy, klikkaa tästä.

