Ferrari kertoi syyn nololle varikkotunaroinnille – "Se oli liian myöhäistä"

Hollannin F1-osakilpailu päättyi kotiyleisön sankari Max Verstappenin juhliin.

Ferrari joutui Hollannin osakilpailussa jälleen kritiikin kohteeksi, kun Carlos Sainzin ensimmäinen varikkopysähdys meni nololla tavalla pieleen.

Sainz oli kilpailussa kolmannella sijalla, kun hänet otettiin ensimmäistä kertaa varikolle. Varikkopysähdys meni kuitenkin karmivalla tavalla pipariksi, kun espanjalaisen vasenta takarengasta ei näkynyt mailla eikä halmeilla.

Pysähdys venyi lopulta 12,7 sekunnin mittaiseksi ja Sainz putosi kauas kärkitaistelusta.

Ferrarin tallipäällikkö Mattia Binotto kertoi katastrofaalisen varikkopysähdyksen taustat kisan jälkeen. Ferrari yritti reagoida Sainzia hiillostaneen Lewis Hamiltonin mahdolliseen varikkopysähdykseen.

– Ensimmäisessä pysähdyksessä tiesimme, että Lewis oli valmistautumassa pysähdykseen, joka olisi mahdollistanut undercutin. Yritimme yksinkertaisesti vain pysyä hänen edellään, mikä oli paras tapa pitää ratasijoituksemme, koska tiesimme Lewisin olevan nopea, Binotto selventää Motorsport.comille.

Päätös Sainzin varikkopysähdyksestä tuli mekaanikoille liian pikaisesti, eivätkä he ehtineet valmistautua ajoissa espanjalaisen pysähdystä varten.

– Kun näimme Mercedeksen varikkotiimin ulkona, pyysimme kuskiamme varikolle, mutta hän oli jo viimeisessä mutkassa, ja mekaanikot eivät ehtineet valmistautua. Se oli liian myöhäistä, Binotto toteaa.

Lue myös:

    Uusimmat