Porsche esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä uudistetun 911 Carreran ja Carrera S:n. Molempien takaboksista löytyy nyt kolmelitrainen tuplaturbobokserikuutonen.
Hockenheimring; yksi moottoriurheilun pyhättöjä – ja paikka, jossa Porsche tekee merkin vannoutuneiden kannattajien mielestä yhden kaikkien aikojen suurimmista pyhäinhäväistyksistä. Se siirtyy Carreroissa turbon käyttöön. Syy on yksinkertainen: ahtimien avulla saadaan kulutus ja päästöt alas.
Varikkosuoralla on vipinää. Porsche on kutsunut paikalle kansainvälisiä toimittajia ennen autonäyttelyä ottamaan ensituntumat uudesta autosta. Toimittajielle avataan tekniikan saloja sekä tarjotaan ensimmäiset ajokokemukset – tosin vasta pelkääjän paikalta. Varsinaista koeajoa on odotettava vielä pari kuukautta.
Alla on 420-hevosvoimainen Carrera S. Porschen testikuljettaja säätää auton urheilullisiimpaan ajomoodiin ratilta. Hetkoken… säätönappi on täysin uusi ja mustasta väristään huolimatta mieleen Ferrarin kuuluisan Manettino-kytkimen. Kiertokytkimenssä on neljä kirjainta: I, O, S ja S+. Kuljettaja saa näin apua elektroniikalta, ajaa hän sitten liukkaalla tai radalla. Nyt valittuna on ymmärrettävästi kaikkein urheilullisin asento eli S+.
Se ei kuitenkaan vielä riitä. Lisäksi keskikonsolista avataan pakoputket rähinämoodiin. Porschen kuutosbokseri on saattanut saada kaksi turboahdinta, mutta koneen höpinät ovat ennallaan. Äänet ovat niin iso osa Porschen luonnetta, ettei mitään ole haluttu jättää sattuman varaan.




