Ranskalaiset antavat muille oppitunnin hybriditekniikasta. Ja mikä parasta, Peugeot jopa harkitsee tosissaan tämän villin auton ottamista tuotantoon.
Tunne on epätodellinen. Allani on Peugeot 308, jonka raideleveyttä on venytetty kahdeksalla sentillä sekä edessä että takana. Auton konehuoneessa myllää sama nelisylinterinen, 1,6-litrainen ja 270-heppainen bensaturbo kuin 308 GTI:ssä. Sen apuna suorituskyvyn luomisessa on lisäksi kaksi 115-hevosvoimaista sähkömoottoria. Auton yhteisteho on näin huimat 500 heppaa. Taakse jäävät siis sellaiset samankokoiset autot kuin Audi RS3, BMW M235i sekä Mercedes A 45 AMG!
Vielä huimempi elämys on auton voima, koska sähkömoottorit taikovat sitä esille salamannopeasti kaasupoljinta raskaammin painettaessa. Auto reagoi todella herkästi kuskin menohaluihin, eikä voima todellakaan lopu kesken. Peugeotin hybridivoimalinjasta saadaan irti samanlainen suorituskyky kuin superautoista vielä jokunen vuosi takaperin. Yhden hevosen liikuteltavana on noin 3,1 kiloa autoa.