670 hevosvoimaa ja 760 newtonmetriä, mutkitteleva pikkutie, upeasti ja yllättävän bassovoittoisesti muriseva Ferrarin V8-moottori sekä avoin taivas. Ferrarin uusi avokas tarjoaa ainutkertaisen italialaisen ajohetken.
Tykkäsimme
- millintarkasta ajettavuudesta
 - V8:n bassoista
 - tuplaturbon väännöstä
 - varmajalkaisesta jousituksesta
 
Emme tykänneet
- vain harvoille ja valituille
 
Italia. Emilia Romagnan maakunta. Syksy värjää täälläkin puiden lehtiä. Ilma on viilentynyt – juuri sopivasti. Tämä on täydellinen hetki ottaa Ferrarin uusi avoauto testiin.
Tie kiemurtelee kohti San Marinoa ympäröiviä ja viinitarhojen peittämiä kukkuloita. Katto on alhaalla, ja kuskin on pakko leikitellä hieman kaasupolkimen kanssa. Ilmoille kajahtaa upea V8-moottorin soundi, mutta tällä kertaa tuossa äänessä on jotain erilaista, jotain uutta. Se ei kimitä räikkösmäisen korkealta, äänessä on uusi matala bassovoittoinen vire. Tähän on autoteollisuudessa tultu. Vapaasti hengittävät moottorit ovat pian vain museoista löytyviä aarteita.







