Mainos

Edullinen hotelli sieltä, missä tapahtuu – Omena-hotellit tarjoavat kaiken tarpeellisen helppoon ja mukavaan yöpymiseen

Omena-hotellien konsepti kiinnostaa yhä useampaa kaupunkimatkailijaa. Helppous, edullisuus ja kätevä sijainti houkuttelevat yöpyjiä laidasta laitaan.

Omena-hotellit ovat kuin luotuja kaupunkimatkailijoille, jotka viettävät päivänsä menoissaan ja toivovat hotellilta lähinnä laadukasta yöpymissijaa. Ketjun hotelleja löytyy Helsingistä, Turusta, Tampereelta, Jyväskylästä, Vaasasta ja Seinäjoelta.

Kaupunkien ydinkeskustoissa sijaitsevat Omena-hotellit ovat palveluiden lähellä. Omista palveluista riisutut itsepalveluhotellit tarjoavatkin sijaintinsa ansiosta ratkaisun matkailijan tarpeiden täyttämiseen.

– Koko Omenan konsepti perustuu siihen, että ”maksat vain siitä, mitä tarvitset”, tiivistää Omena-hotellin kaupallinen johtaja Kati Niemelä.

Hotellihuoneen varaaminen käy yksinkertaisesti Omena-hotellin nettisivuilla. Valittuaan haluamansa hotellin ja majoitusajan sekä maksun suoritettuaan asiakas on tehnyt varauksensa, jonka jälkeen ovikoodi saapuu hänelle tekstiviestitse ja sähköpostitse. Tämän jälkeen asiakas voi marssia sisään huoneeseensa ja nauttia olostaan kaupungin sydämessä.

Harva haluaa saunaan, mutta moni toivoo aamiaista

Huoneiden perusvarusteluun kuuluvat mikro, jääkaappi ja vedenkeitin, joten omien eväiden tekeminen onnistuu nälän iskiessä mutkattomasti. Moni asiakkaista kuitenkin arvostaa hyvää aamiaista, ja tämän Omena-hotelli on ymmärtänyt ja ratkaissut. Jokaisella hotellilla on oma aamiaiskumppani: ravintola tai kahvila, josta voi jo etukäteen varata aamiaisensa huonevarauksen yhteydessä.

Vaikka laadukkaan aamiaisen halu yhdistää matkustajia, vaihtelevat asiakkaiden muut toiveet majoituspaikan tarjoamista palveluista suuresti. Omena-hotellien asiakaskunnasta löytyy niin kaupunkielämystenmetsästäjiä, perheellisiä, työmatkustajia kuin opiskelijoitakin – näin erilaiset asiakasryhmät luonnollisesti arvostavat eri asioita. Esimerkiksi hotellien omia saunatiloja käyttää tutkimusten mukaan vain pieni murto-osa hotellin asiakkaista, joten siksikään sellaisia ei löydy Omena-hotelleista. Lisäksi saunomismahdollisuus näkyisi huoneiden hinnoissa, ja Omenan asiakkaat arvostavat sitä, että huoneen hinta ei sisällä mitään heille ylimääräistä.

– Mieluummin kannustamme asiakkaitamme tutustumaan kaupunkien tarjontaan ja kerromme, mistä he löytävät näitä monenlaisia palveluita, kuten julkisia saunoja, ravintoloita, brunssipaikkoja, taidemuseoita ja huvipuistoja, Niemelä kertoo.

Lapsiperheiden yöpymiset kasvussa

Eniten kasvava Omena-hotellien asiakaskunta ovat lapsiperheet, joille itsepalveluhotellit tarjoavat edullisia neljän hengen huoneita.

– Lapsiperheitä miellyttää keskeinen sijainti. Kaupungin nähtävyydet ja menot ovat kaikki lähellä, kävelymatkan päässä. Niihin meno onnistuu ilman jatkuvaa autoon pakkautumista ja hankalia siirtymiä, Niemelä avaa suosion saloja.

Lisäksi perheet ovat usein kustannustietoisia ja arvostavat sitä, että huoneiden hintaan ei ole sisällytetty käyttämättä jääviä palveluita, kuten hotellin kuntosalia tai aulabaaria. Näin ollen rahaa riittää vaikkapa ylimääräisiin jäätelöannoksiin tai tapahtumalippuihin.

”Omena-hotelli on kyllä todella kätevä ja vaivaton, kun tarkoitus on vain yöpyä”

Asiakaspalaute onkin ollut kiittävää. Etenkin hinta ja sijainti keräävät matkaajilta kehuja.

– Hyvin sopi aloittavan startupin bisnesmatkan hotelliksi sijainniltaan, varustukseltaan ja hintatasoltaan, kirjoittaa nimimerkki Antti, founder/CEO.

– Sanoin miehelle hotellilla, että Omena-hotelli on kyllä todella kätevä ja vaivaton silloin, kun on tarkoitus vain yöpyä. Olimme katsomassa bändiä ja kiertelemässä kaupungilla. Hotelli tarjoaa tämän tyyppiseen yöpymiseen hyvät puitteet, kertoo nimimerkki ”Tällä kerralla kaksistaan”.

Myös tehokkaat huoneet ja niiden helppo varaaminen miellyttävät asiakkaita.

– Hinta-laatusuhde oli kyllä todella kohdallaan. Nukuin hyvin ja heräsin pirteänä maratonille. Voitin vielä ikäryhmässäni. Aivan huippu juttu! kertoo eräs iloinen yöpyjä.

Tämän vuoden aikana Omena-hotellit kehittävät edelleen varausjärjestelmäänsä tuoden siihen asiakkaiden toivomia lisätuotteita ja -palveluita. Asiakaspalveluakin on tarkoitus kehittää muun muassa oppivan tekoälyn avulla.

Lue myös:

    Uusimmat