Vakuutusyhtiö Turvan uuden asiakaspalvelurobotin hupaisa vastaus asiakkaan kysymykseen sai huomiota netissä. – Toki pitää pyytää anteeksi, jos moka on tehty. Ja heti ensimmäisenä täytyi kouluttaa Teppoa, Turvan asiakaskokemuksesta vastaava kehittämispäällikkö kuvailee.
Vakuutusyhtiö Turvan uuden asiakaspalvelurobotin, Tepon, hupaisa vasaus asiakkaalle kerää huomiota netissä. Botti oli pahoitellut lapsen syntymää "vahinkona".
Turvan asiakaskokemuksesta vastaavalle kehittämispäällikölle Jenni Holménille tieto Tepon töppäyksestä tuli aamulla, kun hän sai kuvakaappauksen Facebookissa leviävästä lapsuksesta.
– Hirveäähän se on, eihän noin voi vastata. Spontaani nauru kuitenkin tuli, ja puna nousi poskille. Emme siinä kohtaa vielä tajunneet, miten laajalle tämä oli levinnyt, Jenni kuvailee MTV Uutisille.
"Toki pitää pyytää anteeksi, jos moka on tehty"
Tepon pahoitteleva vastaus perheenlisäykseen keräsi siinä määrin huomiota, että Turva julkaisi siitä oman lausunnon Facebookissa.
– Toki pitää pyytää anteeksi, jos moka on tehty. Ja heti ensimmäisenä täytyi kouluttaa Teppoa, Jenni kuvailee.
– Asiakkaat ottivat tapahtuneen hyväntahtoisesti ja ystävällisesti vastaan. Moka oli kuitenkin kiusallinenkin.