Ravintola Annan Kartano kyllästyi raivoaviin asiakkaisiin.
Helsingissä sijaitseva Ravintola Annan Kartano ilmoitti sosiaalisessa mediassa, ettei enää suvaitse huonoa käytöstä asiakkailtaan.
Ravintola kirjoitti Facebookissa, että jatkossa huonokäytöksiset asiakkaat ohjataan ulos.
– Yrittäjien mitta alkaa nyt täyttyä muutamien aikuisten ihmisten käytökseen, ravintola totesi kirjoituksessaan.
"Raivon syy oli, että vaihtorahan puutteessa kysyttiin mahdollisuutta maksaa kortilla"
Ravintola kertoo haluavansa tarjota henkilökunnalleen hyvän ja turvallisen työympäristön. Kuitenkin myös nuoret kesätyöntekijät ovat yrityksen mukaan joutuneet kohtaamaan aikuisten asiakkaiden epäasiallista käyttäytymistä.
– Esimerkiksi huutaminen, syyttely tai aggressiivinen puhe ei kuulu ravintolaympäristöön, eikä sitä voida hyväksyä missään tilanteessa. Viimeksi eilen lohduttelimme kesätyöntekijöitä kahden jo varttuneemman naisen raivokohtauksen jäljiltä, ravintola kuvaa.
– Raivon syy oli, että vaihtorahan puutteessa kysyttiin mahdollisuutta maksaa kortilla. Kortit olisi olleet mukana, mutta PERIAATTEESTA piti saada maksaa käteisellä. Siis oikeasti!
Tunteita ovat ravintolan mukaan kuumentaneet myös ruoan viipyminen kiireisen hetken aikana, kahvin loppuminen "minuuteiksi" sekä jonottaminen.
