Mainos

Suomalaisen vakuutusyhtiön chatissa pahoiteltiin lapsen syntymää "vahinkona" – näin yhtiö vastaa: "Tepolle sattui ikävä virhe"

6:28
Huomenta Suomen haastattelussa Cisco Suomen myyntipäällikkö Petra Saarinen ja humanoidirobotti Sophia

Teppo-robotin hupaisa vastaus asiakkaalle kerää suosiota sosiaalisessa mediassa.

Keskinäisen Vakuutusyhtiö Turvan uusi asiakaspalvelurobotti ei ilmeisesti pitänyt ainakaan vielä hetki sitten lapsista.

Teppo-robotin hupaisa vastaus asiakkaan kysymykseen kerää huomiota sosiaalisessa mediassa. Asiakas oli saanut kysymykseensä "miten ilmoitan lapsen syntymästä" tekoälyltä vastauksen "todella ikävä kuulla, että sinulle on sattunut vahinko".

"Kyllä meille on naurettu"

Tepon lipsahdus levisi pian myös Turvan tietoon.

– Kyllä meille on naurettu tänään, Turva kommentoi tapahtunutta Facebookissa.

– Asiakaspalvelijamme Teppo eli chat-robottimme on tuore tehtävässään ja perusteellisesta koulutuksesta huolimatta Tepolle sattui ikävä virhe tämänpäiväisessä asiakaspalvelutilanteessa.

Teppo käyttäytyy jatkossa paremmin

Yhtiön mukaan iloista perhetapahtumaa parjannut Teppo "on hyvin pahoillaan".

– Nyt sujuu jo paremmin, kun ihmiskollega Tiina hieman kertasi Tepon kanssa käytöstapoja ja tunneälyn perusteita, Turva toteaa.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Turvan reagointia asiaan on kehuttu.

– Hienoa, että otitte ja kommentoitte asiaa ja korjasitte tilanteet. Ette varmasti ole ainoa, jonka botilla käynnistysvaikeuksia, Facebookissa kiitellään.

Lisää aiheesta
    Mainos
    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja