Korealaisen kosmetiikan erikoisliike Yeppo & Soonsoo on ottanut käyttöön erikoisen, mutta toimivan tavan palvella asiakkaitaan.
Ärsyttääkö myyjien palvelualttius? Haluaisitko rauhassa tehdä ostoksiasi ilman, että myyjä hengittää niskaasi?
Eri puolilla Suomea toimiva korealaiseen kosmetiikkaan erikoistunut Yeppo & Soonsoo on keksinyt ongelmaan toimivan ratkaisun.
Vierailimme Helsingissä kauppakeskus Forumin liikkeessä selvittämässä, mistä on kyse.
Liikkeen oviaukolla asiakas voi valita ostoskoriksi joko vaaleanpunaisen tai sinisen ostoskorin. Vaaleanpunainen kori viestii myyjälle, että asiakas toivoo myyjän ottavan kontaktia ja palvelevan. Sininen kori sen sijaan viestii sitä, että asiakas haluaa tehdä ostokset itsenäisesti.
– Saimme idean tähän oikeastaan Jenkeistä Sephorasta, kertoo Yeppo & Soonsoon Forumin liikkeen myymäläpäällikkö Annamari Tuovinen.
Sephora on maailmanlaajuinen kosmetiikkaketju.
– Annamme shoppailurauhan niille, jotka sitä haluavat, Tuovinen kertoo.



