Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ärsyttääkö mainosviesti uudemmasta automallista heti kauppojen jälkeen? Suomalaisilta ankara arvio autoliikkeiden palveluista kauppojen jälkeen, risuja lisämyynnille

0:50Tältä näyttää DS:n ensimmäisessä Suomen-myymälässäKurkkaa video: Tältä näyttää DS:n ensimmäisessä Suomen-myymälässäAuto-Bon
Julkaistu 26.06.2019 13:33
Toimittajan kuva

Carlos Sunila

carlos.sunila@mtv.fi

Suomalaiset antavat ankaran arvion autoliikkeiden palvelualttiudelle oston jälkeen, ilmenee ohjelmistotoimittaja CDK:n teettämästä kuluttajakyselystä.

Kyselyn mukaan 45 prosenttia vastanneista antaa huonon arvosanan autoliikkeen kyvylle palvella auton oston jälkeen, kertoo CDK:n Suomen maajohtaja Sanna Andersson tiedotteessa.

Tutkimukseen osallistuneista suomalaisista 64 prosenttia oli erittäin tyytyväinen tai tyytyväinen uuden auton ostokokemukseen, mutta vain 36 prosenttia pitää todennäköisenä hankkivansa seuraavan uuden auton samasta autoliikkeestä.

– Yksi syy alhaiseen haluun ostaa uusi auto samasta, tutusta autoliikkeestä saattaa piillä autoliikkeiden jälkihoitokäytännöissä, kertoo Andersson.

Autoliikkeistä kuullaan harvoin jälkeenpäin

Noin 86 prosenttia auton ostaneista kuulee autoliikkeestään vain 1–2 kertaa vuodessa, kyselystä ilmenee. Harvasta viestinnästä huolimatta vain hieman yli 20 prosenttia asiakkaista kokee, että liikkeen lähettämä tieto on hänelle relevanttia.

– Kyselymme mukaan liikkeet viestivät tällä hetkellä pääasiallisesti uusista autoista. Uuden auton juuri ostaneelle kannattaisi kuitenkin pikemminkin kertoa, millaisia lisäpalveluja hän voisi saada autoonsa ja miten ylipäätään saada uudesta ajoneuvostaan enemmän irti, Andersson kertoo.

CDK:n teettämään kyselytutkimukseen vastasi 1 000 kuluttajaa kesäkuussa. Kyselyn toteutti Synoltn.

Lisää aiheesta:

Kuka vaihtaa autoaan alle vuoden välein? Vaihtoautoketjulla on vastausPelkäävätkö suomalaiset kieroja automyyjiä? Vastaus on kyllä, mutta autokauppaan astuessa on suurempiakin huoliaAutokuume on suomalaisten krooninen kansantauti – yllättävän harva on niin tyytyväinen nykyiseensä, ettei edes mieti vaihtamistaEttehän hairahdu tähän harhaluuloon autokaupoilla? – "Voisi olla parempi, että ostopäätöksen tekijä olisikin rouva"Autokauppias huomasi uuden trendin: Tähän asiaan suomalainen autonostaja kiinnittää nyt huomiotaKauppias paljastaa kolme faktaa, jotka asiakas haluaa tietää autosta ennen ostopäätöstä – älä sorru vaaralliseen ajattelutapaan
AutokauppaAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autokauppa
  • 22.9.14:57
    Romutuspalkkio

    Tällainen on auton hankkimiseen kannustava uusi romutuspalkkio – arvo jopa 2 500 euroa

  • 21.9.07:35
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Mersun vuonna 2022 – ilmoitti viasta yli kaksi vuotta myöhemmin ja vaati kaupan purkua

  • 7.9.19:09
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Bemarin, joka hajosi jo kotimatkalla – Kuluttajariitalautakunta ei suosittanut hyvitystä kuluista

  • 1.9.15:50
    Autot

    Uusien henkilöautojen kauppa ei edelleenkään piristy – täyssähköisten autojen osuus kuitenkin noussut

  • 31.8.19:08
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Jaguarin – sai kaupan jälkeen todella pysäyttävän tiedon