Amerikkalaismediat: Tämä limu on älytön hitti Suomessa – ohittaa jopa Coca-Colan

Amerikkalaismedioissa ihmetellään erikoista juomailmiötä Suomessa: yksi virvoitusjuoma on ohittanut suosiossaan jopa legendaarisen Coca-Colan. Suomessa asiasta kertoi ensimmäisenä Taloussanomat.

Rovion markkinointijohtaja Peter Vestebacka kertoi Helsingissä järjestetyssä Slush-konferenssissa Angry Birds-virvoitusjuomien olevan tällä hetkellä suosituin juoma Suomessa. Vihaisten lintujen suosio poreilevissa virvoitusjuomissa ohittaa Vesterbackan mukaan jopa Coca-Colan ja Pepsin.

Olvin markkinointijohtaja Olli Heikkilä toteaa kuitenkin Taloussanomille, etteivät Vesterbackan väitteet ole täysin täsmällisiä. Heikkilän mukaan Angry Birds -juomien myynti ylitti muiden suosikkilimujen myynnin keväällä hetkellisesti, mutta Coca-Colaa myydään ainakin toistaiseksi vielä enemmän. Heikkilän mukaan Angry Birds-juomia on myyty seitsemässä kuukaudessa yli seitsemän miljoonaa tölkkiä, joten hittijuomasta on joka tapauksessa kyse.

Amerikkalaismediat analysoivat Rovion huikeaa menestystä Suomen pelastukseksi, kun Nokia on viime vuodet rypenyt lähinnä ongelmissa.

Angry Birds -tuotteet rikkovat ennätyksiä

Angry Birds -huuma ei näytä laantuvan ja vihaiset linnut seikkailevat yhä useamman tuotteen ja elintarvikkeen kyljessä. Perinteisten lelujen lisäksi Suomen markkinoilla on tällä hetkellä muun muassa Pauligin Angry Birds -kahvia sekä Fazerin Angry Birds -karkkeja.

Fazer kertoi lokakuussa Angry Birds -karkkimyynnin rikkoneen kaikki aiemmat myyntiennätykset. Vihaisia lintuja myytiin karkkien muodossa jopa 5 miljoonaa pussia maailmanlaajuisesti viiden myyntikuukauden aikana.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat