Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Nyt tuli raju älykellojulkistus: kerralla yli 300 uutuutta

Julkaistu 23.03.2017 18:52
Toimittajan kuva

Janne Laakso

janne.laakso@mobiili.fi

LaaksonJanne

Fossil Group on kertonut tuovansa kuluvan vuoden aikana markkinoille yli 300 erilaista älykellomallia. Kellot jakautuvat Fossilin omistamille 14 eri brändille, joihin lukeutuvat muiden muassa DKNY, Diesel, Emporio Armani, Marc Jacobs, Michael Kors ja Skagen. Tulossa on niin kosketusnäyttömalleja kuin perinteisempiä rannekelloja älyominaisuuksilla.

Yli 300 erilaista mallia tietysti tarkoittaa, että perinteisten rannekellojen tavoin käytössä on samaa rautaa, mutta useita erilaisia muotoiluja, materiaaleja ja koristeluja eri brändeille. Kosketusnäytöllä varustetut kellot käyttävät AMOLED-näyttöä, Qualcommin Snapdragon Wear 2100 -järjestelmäpiiriä sekä Googlen Android Wear 2.0 -käyttöjärjestelmää.

Sen lisäksi, että Android Wear -kelloilla on käytössään Googlen sovelluskauppa, eri brändien kelloille on luvassa omia ”mikrosovelluksia”, jotka on suunniteltu kunkin brändin kohderyhmää ajatellen. Esimerkkinä mainitaan Michael Kors Access -kellojen My Social, joka antaa käyttäjän valita kellotaulun tämän omista Instagram-kuvista.

Android Wearia käyttävien kosketusnäyttökellojen lisäksi on tulossa niin sanottuja hybridikelloja, eli perinteisempiä rannekelloja, joissa on älyominaisuuksia, kuten älypuhelimen ilmoitukset ja aktiivisuusseuranta.

Ensimmäiset uudet kellomallit saapuvat myyntiin huhtikuussa, ja lisää on luvassa kesällä, syksyllä ja joulumarkkinoille.

Lisää aiheesta:

Louis Vuittonin kalliista älykellosta uusi versio paremmalla tekniikallaMuotitalo Louis Vuitton tulee älykellomarkkinoille – tarjolle tuhansien eurojen kelloja AndroidillaSamsung esitteli vähän erikoisempia älykellojaGuess julkisti uuden Android-älykellonÄlykellojen tarjonnassa muutos: Huaweilta, LG:ltä ja Motolta ei enää uusia Android Wear -kelloja tänä vuonnaMichael Korsin älykellot Android Wearilla saapuvat myyntiin
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • ti19:16
    Puhelimet

    Samsungilta erikoinen tuotejulkistus: Tässä on "kolmesti aukeava" älypuhelin

  • ma19:48
    Huijaukset

    Suomalaiskeksintö voitti kilpailun: Vähentänyt merkittävästi puhelinhuijauksia

  • 30.11.14:27
    Tekoäly

    Brittitutkija uskoo tekoälyn räjähtävän käsiin – vaikutukset jopa pandemiaakin suuremmat

  • 29.11.19:08
    Kuluttajariidat

    Asiakas osti television, joka meni rikki takuuaikana – myyjäliike yritti hyvittää vain alle puolet myyntihinnasta

  • 29.11.17:15
    Sosiaalinen media

    Tutkija: Nämä somepalvelut altistavat ristiriitoihin työnantajan kanssa – "Tehdään hassunhauskoja videoita"