Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

300 000 euron retro-ohjus tuliterällä tekniikalla: 911 Targa on Porsche-väen aikakone urheiluautojen kulta-aikaan

3:38Targa 911 4S on Porsche-väen aikakone urheiluautojen kulta-aikaanTarga 911 4S on Porsche-väen aikakone urheiluautojen kulta-aikaan.Porsche
Julkaistu 03.06.2020 12:44

MTV UUTISET – KAUPPALEHTI

Perinteille tyylikkäästi nyökkäävä saksalaistykki kiihtyy nollasta sataan noin 3,5 sekunnissa.

Porschen uusi 911 Targa 4S tarjoaa retrohenkisen matkan urheiluautojen kulta-aikaan. Se on kunnianosoitus menneiden vuosikymmenten autoestetiikalle ja insinööritaidolle.

Brändin uuden Heritage Design -linjan esikoismalli viittaa suoraan 1950- ja 1960-lukujen klassisiin urheiluautoihin. Porschen perinnepakista on ammennettu mittava määrä aikakauteen osuvia yksityiskohtia.

Autenttista vaikutelmaa korostetaan muun muassa brändin klassikko-logoilla ja valkoisilla tarrakuvioinneilla. Porschen perinnevaakuna vuodelta 1963 komeilee auton keulan ohella ohjauspyörän keskiössä ja akselinnavoissa.

Lue myös: Tätä detaljia et todellakaan tiennyt Porscheista – paljastaa saksalaisen insinöörin huolellisuuden

Samainen vaakuna on kohokuvioitu istuinten pääntukiin, virta-avaimen ohella se löytyy jopa avainpussista.

Näppäriin yksityiskohtiin kuuluu myös moottoritilan säleikköön sijoitettu Porsche Heritage -merkki. Se mukailee perinteisen Porsche 356 -mallin kunniakilpeä, joka myönnettiin tunnustuksena 100 000 ajokilometrin saavuttamisesta.

Jatkuvuutta ilmentää myös korisuunnittelu. Siinä erottuu aikakaudet ylittävä muotokieli, josta mallin klassiset piirteet on helppo tunnistaa.

Tehoa piisaa

Perinteisen muotoilun vastapainoksi auton tekninen varustelu on sitten viimeistä huutoa.

Taka-akselilla jyllää 450-hevosvoimainen, kaksoisahdettu bokserimoottori. Kahdeksanpykäläisen kaksoiskytkinvaihteiston ryydittämä meno yltyy 304 kilometrin huippunopeuteen.

Nollasta sataan kilometriin tunnissa tämä retromonsteri raapaisee alle 3,6 sekunnissa. Nykyisistä kuljettajan tukijärjestelmistä nähtiin 1960-luvulla vain unta.

Auton tuotanto on rajattu 992 yksilöön mallisarjan sisäisen tunnusnumeron mukaisesti. Erikoismallin omistajalle on lisäksi suunniteltu Porsche-henkinen rannekello.

Valkoisin sekuntiviisarein ja fosforinvihrein renkain varustettu kellotaulu ammentaa merkin klassikkoautojen nopeus- ja kierroslukumittareista. Kellotaulun tunnit on merkitty brändi-tyypillisellä numeromuotoilulla.

Aidosta verhoilunahasta valmistettuun hihnaan on kohokuvioitu ”911” kunnioittaa ikonista urheiluautoa.

Suomessa hinnat alkavat 294 513,98 eurosta.

Porsche aikoo lanseerata tasaisin väliajoin neljä Heritage Design-erikoismallia 1950–1980-luvuilta.

Lue myös: Keittiömestari Henri Alén varasi jo uuden sähkö-Porschen, vaikkei ole edes nähnyt sitä omin silmin: "Joutuu varmaan muutaman lehtipihvin vielä paistamaan"

Lisää aiheesta:

Tähän Corvetteen ei laitettu edes radiota, mikä kertoo autosta kaiken olennaisen – superharvinainen Stingray ZL-1 voi rikkoa kaikkien aikojen hintaennätyksenJääkö tämä bensalle perso katuraketti lajinsa viimeiseksi? Sydämenä sykkii maailman tehokkain vapariSilkkaa luksusta täynnä oleva käsintehty katumaasturi hurmaa kenet tahansa – pinnan alla piilee armoton suorittaja, joka ei jätä kysymysmerkkejäHuh, mikä kokoero! Tältä 50-vuotias maasturi-ikoni näyttää modernin vastineensa rinnallaUnohtuiko hyvä maku? Katso kuvat ja päätä itseBentleyn uusin taidonnäyte huokuu aristokraattista arvokkuutta
AutotUrheiluautotKlassikkoautotPorscheLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • 11:59
    Liikenneturvallisuus

    Näin sumuvaloja pitää oikeasti käyttää – "Valitettavan usein näkee..."

  • Eilen11:17
    Autokoulu

    Ajokortin opetusluvan voi saada nyt päivässä

  • ke13:29
    Brasilia

    Moottoripyöräilijä liukui auton alle – miten tästä voi selvitä hengissä?

  • ti14:02
    Liikenneturvallisuus

    Suomalaisautoilijat myöntävät kyselyssä huolestuttavia seikkoja ajamisestaan

  • ma19:38
    Liikenne

    Vaarallinen kaistanvaihtaja tallentui kameraan – konkaripoliisi: "Pitäisi olla selkeää, jos on ajokortti"