Volkswagen uudistaa brändiään – mallit neljään kategoriaan

17.52241460
Volkswagen pyrkii säästämään uudella jaottelulla jopa miljardi euroa vuosittain. All Over Press
Julkaistu 21.01.2016 17:45

MTV LIFESTYLE

Volkswagen yrittää paikata päästöskandaalin runtelemaa mainettaan.

Päästöskandaalin ja laatuongelmien kanssa taisteleva saksalaisvalmistaja on uudistamassa brändiään. Uudistuksen tarkoituksena on parantaa kustannustehokkuutta ja nopeuttaa uusien teknologioiden käyttöönottoa.

Volkswagen jakaa mallistonsa neljään osastoon; pieniin autoihin, kompakteihin autoihin, keski- ja suurikokoisiin sekä akkukäyttöisiin autoihin.

Pienten mallien osastoon kuuluvat Up, Polo ja tuleva pieni katumaasturi. Kompakteihin autoihin sijoitetaan Golf kaikkine eri versioineen sekä Tiguan. Keskikokoisia ja suuria malleja edustavat Passat, Sharan ja Touareg.

BEV (Battery Electric Vehicles) viittaa Volkswagenin kaikkiin hybrideihin ja sähköisiin autoihin. Niihin kuuluvat esimerkiksi sähköversiot Up- ja Golf-malleista. Tulossa on myös sähköinen Phaeton. 

Volkswagen pyrkii säästämään uuden jaottelun ansiosta jopa miljardi euroa vuosittain. 

Lähde: Volkswagen

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen