Mainos

Varo! 3 virhettä, jotka hidastavat aineenvaihduntaa

Teetkö tietämättäsi aineenvaihduntaasi hidastavia virheitä? Lue, mitkä asiat saattavat estää aineenvaihduntaasi toimimasta täysillä.

Vaikka harrastaisit liikuntaa ja yrittäisit syödä mahdollisimman terveellisesti ja monipuolisesti, saatat huomaamattasi hidastaa kalorien polttoa ja painonpudotustasi. Kun saat seuraavat pienet, aineenvaihduntaa häiritsevät tekijät kuriin, kalorit alkavat taas palaa!

Juot liian vähän vettä

– Elimistösi tarvitsee nesteitä pystyäkseen suoriutumaan tehtävistään, muistuttaa The Little Book of Thin -oppaan kirjoittanut ravintoasiantuntija Lauren Slayton.

Ja kun elimistö ei pysty suoriutumaan kyseisistä tehtävistä, ei kaloreitakaan pala niin paljon kuin olisi mahdollista. Kannattaa muistaa, että kaloreita palaa myös siinä, kun elimistö yrittää muuttaa kylmää vettä 37-asteiseksi. Siksi kuuman teen juominen jatkuvasti ei auta aineenvaihduntaa niin paljon kuin kylmän veden nauttiminen.

Napostelet vielä keskiyöllä

Säännöllinen syöminen on toki tärkeää, jotta aineenvaihdunta ei hidastuisi. Tutkimukset puhuvat kuitenkin myös sen puolesta, että useiden tuntien syömättömyys yöllä voi tehdä aineenvaihdunnalle hyvää.

– Suosittelen usein asiakkaille, että he olisivat 12 tuntia syömättä, Slayton kertoo.

– Teet hallaa aineenvaihdunnallesi, jos syöt keskiyön välipalan ja vielä aamiaisen ennen treeniäsi aamuseitsemältä.

Luovut kofeiinista kokonaan

Kofeiinilla voi olla huonokin maine, mutta Slaytonin mukaan se saattaa antaa pientä potkua kalorien palamiselle. Kahvin litkimistä litratolkulla ei suositella, mutta jos sinulla on jo tapana nautiskella vihreää teetä tai kahvia useimpina päivinä, niin tuon rutiinin säilyttäminen saattaa auttaa aineenvaihduntaasi kulkemaan täysillä.


(MTV LIFESTYLE)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.