Uusi Opel Astra on hyvä auto, se on todettu useampaan kertaan. Siksi se ei ole yllätys, että myös farmarissa on vetovoimaa. Täydellinen ei paketti kuitenkaan ole.
Tykkäsimme
- kasvaneista tiloista edeltäjään verrattuna
- jousituksesta ja hiljaisesta matkustamosta
- hyvästä hinta-laatusuhteesta
- alentuneesta painosta, auto kulkee kevyesti
- houkuttelevan hintaisista varustepaketeista
Emme tykänneet
- nelivetoa ei tarjolla lainkaan
- automaattivaihteisto tuntuu hieman vanhahtavalta
- auton muodot eivät istu heti silmään
Suomeen huhtikuu 2016
Hinta alkaen 21 999 €
Farkku; se käytännöllinen perheauto, ennen kuin kukaan oli keksinyt tila-autoja tai katumaastureita. Tila-autojen suosio on laskussa, kun ihmisten huomio on kiinnittynyt vapauden huumaa tarjoaviin katumaastureihin. Kukapa sitä ei haluaisi seikkailla vähän arkenakin?
Farmari on kuitenkin säilyttänyt suosionsa uusien korimallien rinnalla, ja kun autoa tarkastelee lähemmin, syitä ei tarvitse miettiä kovin kauan. Farmari tarjoaa ison kontin. Astra Sports Tourerin tavaratila vetää nyt 540 litraa, joka on 40 litraa enemmän kuin aikaisemmin. Tavaratilalla on myös pituutta yli metri, ja katumaasturia matalamman lattian vuoksi lastauskynnyskin on alhaisempi. Takaistuimet taitettuna kontin lastausala venyy jo 1,87 metriin, eli siellä kuljettaa isompiakin esineitä – tai hätätilassa tavaratilaan mahtuu nukkumaan jopa aikuinen mies. Laajennetun kontin tilavuus on kasvanut 80 litralla 1 630 litraan.


