Tämän ruoan suosio räjähtää viikonloppuna – myynti 1,23 miljardia kappaletta

Yhdysvaltain siipikarjaliiton mukaan kanansiipien kulutus moninkertaistuu Amerikassa Super Bowl -urheilutapahtuman aikana tavalliseen viikonloppuun verrattuna.

Yhdysvaltain siipikarjaliiton arvioiden mukaan amerikkalaiset syövät tänä vuonna jopa 1,23 miljardia kanansiipeä yhden viikonlopun aikana. Sunnuntaina 3. helmikuuta pelataan legendaarinen jokavuotinen amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan loppuottelu, joka on yksi maailman seuratuimmista urheilutapahtumista. Kanansiivet ovat amerikkalaisille perinteisestä Super Bowl -herkkua.

Siipikarjaliiton mukaan siivet ovat tällä hetkellä Yhdysvalloissa kilohinnaltaan kanan kallein osa. Tämä on hieman ironista, sillä siivet tulivat alun perin markkinoille 1980-luvulla halpana vaihtoehtona kanan rintafileille. Kanansiivillä on niin kova kysyntä amerikkalaisravintoloissa, että osa paikoista on ryhtnyt myymään kanan rintafileitäkin "luuttomina kanansiipinä".

Kymmenesosa vuoden kanansiivistä myydään yhtenä viikonloppuna

Yhdysvaltain siipikarjaliiton arvioiden mukaan kanansiipiä myydään vuoden 2013 aikana yli 13,2 miljardia kappaletta Amerikassa. Super Bowl-viikonlopun aikana myydään siis noin kymmenesosa koko vuoden kanansiivistä. Yhdysvaltain siipikarjaliiton tekemästä kaaviokuvasta näkyy, kuinka paljon kanansiipien myynti kasvaa amerikkalaisissa supermarketeissa Super Bowl -viikonlopun aikana.

Super Bowl 2013 pelataan New Orleansissa sunnuntaina 3. helmikuuta. Seuraa uutisointia MTV3 Urheilun sivuilta.

(MTV3)

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja