Suositut karkit saavat yllättävän muodon

Sisustustekstiileitä valmistava Vallila Interior painaa kankaalle Fazerin klassikkomakeiset. Vallilan suunnittelutiimi on luonut kaksi kuosia tulkiten karamellien kääreitä, niiden värejä, muotoja ja tunnelmaa.

Vallila Interiorin kevään kuoseihin on valikoitunut Fazerin kolme herkkua: Pihlaja, Salmiakki ja Marianne. Kettukarkki-kuosissa on Fazerin tänä päivänä myynnissä olevista makeisista vanhin eli Pihlaja. Sen valmistus aloitettiin jo vuonna 1895 Helsingin Kluuvikadun konditoriassa. Alkuperäinen resepti sisälsi pihlajanmarjoja, mutta vuosien varrella reseptiä on hieman muutettu ja samalla nimi on lyhennetty Pihlajaksi.

– Nykyinen punakeltainen ilme on yli 40 vuotta vanha. Pihlaja on puhutellut suomalaisia aivan poikkeuksellisella tunteella vuosikymmenten aikana, toteaa markkinointi- ja viestintäjohtaja Ulrika Romantschuk Fazerilta.

Karkkipäivä-kuosi kokoaa taas suomalaisten suosikkimakeiset yhteen. Siinä yhdistyvät kolmen klassikkomakeisen kuosit raitaelementteinä toisiinsa. Vallila Interior kuvailee, että yhdessä ne muodostavat kokonaan uudenlaisen kuosin: läheltä yksityiskohtaisen räiskyvän, kaukaa graafisen ja hallitun, raikkaan kokonaisuuden.

– Olemme erityisen innostuneita yhteistyöstä Fazerin kanssa. Fazeria ja Vallilaa yhdistävät arvopohja, suomalaisuus ja perheyrittäjyys. Vallila herättää Fazerin klassikot uudella tavalla eloon, uudessa näkökulmassa ja ympäristössä, kertoo Vallila Interiorin hallituksen puheenjohtaja Anne Berner.

Lue lisää:

MTV3 Koti:

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat