Suomi tutuksi Berliinin Vihreällä Viikolla

Suomalaisia elintarvikkeita tehdään tunnetuksi "Nat rlich aus Finnland" -kampanjalla Saksassa. Yhteisosasto maatalous-, puutarha- ja elintarvikenäyttelyssä Berliinin Vihreällä Viikolla 19.-28.1.2001 on osa hanketta, jossa haetaan ostajia laatutuotteille. Saksalais-Suomalainen Kauppakamari on organisoinut Suomen näyttelyosaston nyt toista kertaa. Perjantaina 19.1. alkaneessa kymmenpäiväisessä näyttelyssä on kaikkiaan 18 suomalaisyritystä, joista 14 on elintarvikealan yrityksiä. Gr ne Woche -messuille odotetaan noin puolta miljoonaa kävijää.

Suomen Gr ne Woche -osastolla on saksalaiseen makuun sopivia herkkuja. Myynnissä on erilaisia kalatuotteita ja -aterioita, innovatiivisia kauravalmisteita, rypsiöljyjuustoa, erilaisia luomutuotteita, kuten ruis- ja näkkileipää, lakritsia ja kuivattuja yrttejä, -sieniä ja marjahyytelöitä ja -erikoisuuksia. Juomina tarjoillaan marjaviinejä ja -liköörejä sekä 5000 vuotta vanhaa kivennäisvettä. Suomalaisen kirjolohinakin suomalaisista raaka-aineista valmistetun perunasalaatin kanssa ennustetaan olevan yksi näyttelyn suosikkituotteista. Osastolla esitellään myös Suomea matkailumaana, suomalaista saunaa ja muotoilua. (Lähde: Finfood / MTV3 Internet)

Lisätietoja: Saksalais-Suomalainen Kauppakamari, Inge Martonen, GSM +358-40-5207788 ja tiedottaja Marja Salmenmäki, GSM +358-40-900 5157

Lue myös:

    Uusimmat