Tuore autoilukysely paljastaa, että suomalaisten merkkiuskollisuudessa tapahtuu muutoksia.
Suomen merkkiuskollisimpien kuljettajien alla on ollut Danske Bankin Autobarometrin mukaan tyypillisesti joko BMW tai Mercedes-Benz.
Saksalaiset premiumbrändit ovat nyt kuitenkin saaneet tehdä tilaa huomattavasti halvempaa hintaluokkaa edustavalle suosikkimerkille, sillä 58 prosenttia tällä hetkellä Toyotalla ajavista suomalaisista suunnittelee hankkivansa myös seuraavaksi autokseen Toyotan.
Danske Bankin Autobarometri 2021 -kyselyssä yli 50 prosentin merkkiuskollisuuteen ylsivät myös Bemareiden, Mersujen ja Audien omistajat, mutta Toyotan nousu johtui ennen kaikkea niiden laskusta vuoden 2020 Autobarometriin verrattuna. Toyota-kuljettajien uskollisuus oli käytännössä sama kuin viime vuoden kyselyssä.
Lue myös: Tässä Suomi-vertailussa saksalaiset autot eivät pärjää alkuunkaan – Toyota ja Dacia näyttävät muille tekemisen mallia
Keskimääräinen merkkiuskollisuus kaikkien autoilijoiden keskuudessa oli 29 prosenttia.