Suklaa on suomalaisten ykkösherkku

Suomalaisen suuhun uppoaa vuodessa keskimäärin seitsemän kiloa suklaata. Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen mukaan suklaan kulutus on kasvanut vuosikymmenen alusta yli kaksi kiloa asukasta kohden.

Aiemmin suomalaisten ykkösherkku olivat sokerimakeiset, mutta suklaa kiri niiden ohi viime vuoden lopussa.

Jyrkimmin myyntiään on kasvattanut tumma suklaa. Tumman suklaan myynti on kuitenkin edelleen vain murto-osa maitosuklaiden menekistä.

Cloetta Fazerin suklaa-asiantuntija Reetta Monto ja Pandan markkinointipäällikkö Johan Jakobsson uskovat, että suklaan myyntiä on lisännyt tarjonnan kasvu. Heidän mukaansa lisäystä selittävät myös hemmottelu ja elämyksellisyys, joita kaivataan kiihtyvän elämänrytmin vastapainoksi.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat