Mainos

Selätä jouluähky: Näin pääset helposti eroon turvotuksesta

Hankkiudu ylimääräisestä jouluturvotuksesta eroon muutamassa päivässä.

Pikadieetit eivät ole oikea tie laihtumiseen, mutta muutaman päivän tehokuurilla kuitenkin pystyy jo poistamaan pahimman turvotuksen.

1. Muutaman päivän leipä- ja sokerilakko

Vaikka karppaus ei sinua innostaisikaan, kannattaa pahimmasta turvotuksesta hankkiutua eroon päivän tai parin hiilarilakolla. Vältä siis muutaman päivän ajan vaaleaa leipää, pastaa, perunaa ja muita sokeripitoisia herkkuja.

2. Piilosuolasta eroon

Suolapitoisen ruoan nauttiminen kerryttää elimistöön nestettä. Jo muutaman päivän suolalakko saa ylimääräiset nesteet liikkeelle elimistöstä. Tarkista leipä- ja leikkelepaketista suolan määrä ja yritä syödä mahdollisimman vähäsuolaisesti muutaman päivän ajan.

3. Suosi proteiinia ja tulista ruokaa

Syö hiivatonta täysjyväruisleipää, hedelmiä, vihanneksia, kalaa, pähkinöitä ja muita hyviä rasvoja. Jos vatsallesi sopii, suosi myös tulista ruokaa. Chili laittaa aineenvaihduntasi käyntiin.

4. Juo runsaasti vettä

Veden juonti yhdistettynä terveelliseen ja kuitupitoiseen ruokavalioon pitää aineenvaihduntasi käynnissä. Nälkä ei myöskään pääse yllättämään, jos juot säännöllisesti vettä!

5. Kävelylenkille mars!

Liikunta pitää aineenvaihduntasi käynnissä, mutta liian rankka hikijumppa ei välttämättä auta turvotukseen. Jos lähdet rehkimään liikaa, voi elimistöösi kertyä helposti ylimääräistä nestettä. Suosi siis sen sijaan tehokasta hyötyliikuntaa ja lähde vaikkapa reippaalle kävelylenkille.

6. Kokeile puhdistuskuuria

Edellä mainitut keinot puhdistavat jo itsessään elimistöä, mutta jos haluat tarkemmat ohjeet muutaman päivän kevyempään ruokavalioon kannattaa sinun kokeilla esimerkiksi kahden päivän puhdistuskuuria.

(MTV LIFESTYLE)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.