Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

SDP:n Harakka: Hallituksen syytä poistua X:stä

SDP:n kansanedustaja Timo Harakka ja yhdeksän muuta kansanedustajaa ovat jättäneet kirjallisen kysymyksen hallituksen tiedottamisesta.
SDP:n kansanedustaja Timo Harakka ja yhdeksän muuta kansanedustajaa ovat jättäneet kirjallisen kysymyksen hallituksen tiedottamisesta. Kimmo Brandt/All Over Press
Julkaistu 14.10.2024 13:30
Toimittajan kuva

Anu Korhonen

anu.korhonen@mtv.fi

anukoooo

Kansanedustaja Timo Harakka (sd) on jättänyt kirjallisen kysymyksen hallituksen tiedottamisesta X-alustalla.

Harakka ja yhdeksän muuta allekirjoittajaa ihmettelevät, miksi valtioneuvoston kanslia, ministerit ja ministeriöt käyttävät viestinnännään keskeisesti X-alustaa, joka tunnetaan merkittävänä mis- ja disinformaation levittäjänä. 

– X ei tavoita suomalaisia laajasti, eikä se siten viestintäkanavana ole erityisen tehokas. Siihen sitoutuminen kuitenkin kertoo viestinnän arvoista, joita ei voi erottaa itse viestistä. 

– Mitä valtioneuvosto haluaa viestiä arvoistaan käyttämällä tiedotuskanavaa, joka ei noudata perustavia eettisiä periaatteita, demokratian perusarvoja, tosiasiapohjaisuutta, EU:n arvoja ja lainsäädäntöä? Miksi valtioneuvosto viestii mieluummin ulkomaalaisessa yksityisomistuksessa olevalla alustalla kuin tukee suomalaista tiedonvälitystä? Harakan jättämässä kirjallisessa kysymyksessä ihmetellään. 

Timo Harakan lisäksi kirjallisen kysymyksen ovat allekirjoittaneet SDP:n kansanedustajat  Saku Nikkanen, Seppo Eskelinen, Johan Kvarnström, Marko Asell ja Eeva-Johanna Eloranta sekä perussuomalaisten kansanedustaja Ritva Elomaa, keskustan kansanedustajat Vesa Kallio ja Petri Honkonen sekä vihreiden kansanedustaja Inka Hopsu. 

Lue lisää:

EU käynnistää tutkinnan viestipalvelu X:n toiminnasta

Lisää aiheesta:

Vihreät lähtee X:stäVornasen ja PS-johdon välit täysin poikki? "Peli on menetetty"Vornanen saattaa jatkaa kansanedustajana vielä vuosia – tässä syyKansanedustajat haluavat kieltää sateenkaari-ihmisten järjestön vierailut kouluissa – pääministeri Orpo tyrmää vaatimuksenUlkoministerin toimista al-Hol-asiassa ministerivastuuasia – joukko kansanedustajia pyytää tutkimaan Pekka Haaviston toimien laillisuuttaEduskunnasta kieltäydytty luovuttamasta julkisia vierailijatietoja – mediat tekevät kantelun
Sosiaalinen mediaTimo HarakkaOrpon hallitusKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Sosiaalinen media
  • ma08:21
    Kela

    Lasse Lehtonen totteli äitiään ja vaimoaan – poistui X:stä

  • 15.11.17:33
    Aivoterveys

    Älypuhelin voi rapauttaa keskittymiskyvyn – näin aivotutkija korjasi rutiinejaan: "Pari iltaa meni"

  • 15.11.07:59
    Seksi ja parisuhde

    Mihin kumppanit katosivat somesta? Poikaystäviä moititaan nyt noloiksi

  • 14.11.10:17
    Kela

    Kelan Lehtonen aikoo tarttua vaimonsa ja äitinsä neuvoon – "Täytyy tuota sordiinoa omiin kommentteihin lisätä"

  • 12.11.18:30
    Verot

    Pingistemppuja, hydraulipuristusta ja uhkeita poseerauksia – näin YouTuben ja Instagramin suomalaisilmiöillä tienattiin