Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault-pomo Symonds: Meidän olisi pitänyt voittaa

Fernando Alonso perässään Michael Schumacher (Kuva: Clive Rose/Getty Images)
Fernando Alonso perässään Michael Schumacher (Kuva: Clive Rose/Getty Images)Getty
Julkaistu 01.10.2006 14:05(Päivitetty 01.10.2006 14:18)

Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds myönsi, että ranskalaistallin olisi pitänyt voittaa sunnuntainen Kiinan GP.

Kisaa 29. kierrokselle asti johtaneen Fernando Alonson auton suhteen tehty väärä rengasvalinta kuitenkin käänsi kisan Ferrarin Michael Schumacherin eduksi. Alonso sijoittui lopulta toiseksi.

- Meidän olisi pitänyt voittaa tämä kisa, koska Renault ja Michelin-renkaat olivat hallitsevia kaikissa olosuhteissa. On syvä pettymys koko tallille, ettemme pystyneet siihen. Fernando ajoi loistavasti lähdöstä alkaen, Symonds pohjusti.

Asetelmat muuttuivat, kun Alonso kävi varikolla ja vaihtoi ajokkiinsa eturenkaat. Kun rata samalla kuivui kovaa vauhtia, espanjalaisen vauhti alkoi pudota.

- Kun lähestyimme ensimmäistä varikkokäyntiä, hän kertoi meille radiolla, että hänen eturenkaansa olivat erittäin pahasti kuluneet. Neuvoteltuamme Fernandon ja Michelinin kanssa, päätimme vaihtaa ne jättäen takarenkaat paikalleen. Pian kävi ilmi, että rata kuivui nopeasti, ja päätöksemme osoittautui vääräksi, Symonds sanoi.

Kuluneet välikelin renkaat toimivat tuoreita paremmin, koska radalla oli enää vähäisesti vettä.

- Uusien välikelin renkaiden vaihtaminen Alonson autoon ensimmäisellä varikkokäynnillä oli Renault'n ja Michelinin yhteinen päätös, joka selvästikin maksoi aikaa, sillä hänen piti odottaa sitä, että renkaat sai kulutettua sopiviksi, Michelinin F1-yksikön johtaja Nick Shorrock vahvisti.

Toisella varikkokäynnillään Alonso otti kuivan kelin renkaat, mutta viipyi pysähdyksellä liki 20 sekuntia, kun toisen takarenkaan vaihto tökki.

- Otimme riskin ja kutsuimme Fernandon aikaisessa vaiheessa vaihtamaan kuivan kelin renkaat toivoen, että hän pystyisi niillä saavuttamaan etumatkaa edellään oleviin. Toisen varikkopysähdyksen aikana sattunut viivästys maksoi meille lisää aikaa. Tiedämme, että renkaan kiinnitysmutteri irtosi mutterinvääntimestä, mutta emme vielä tiedä syytä siihen, Symonds kertoi Renault'n vaikeuksista.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Kiinan GP-pomo yhdistetty korruptioskandaaliinRenault hyllytti tyrineen varikkomiehenBriatore puhdisti ilmaa Renault-tallissaFisichella: En aja kilpaa Fernandon vuoksiAlonso olisi kaivannut Fisichellan tukeaAlonso kokee Renault'n keskittyvän valmistajien titteliin
Kiina 2006

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2006
  • 18.10.200615:43
    Kiina 2006

    Kiinan GP-pomo yhdistetty korruptioskandaaliin

  • 06.10.200608:13
    Kiina 2006

    Renault hyllytti tyrineen varikkomiehen

  • 06.10.200612:54
    Kiina 2006

    Briatore puhdisti ilmaa Renault-tallissa

  • 05.10.200618:45
    Kiina 2006

    Fisichella: En aja kilpaa Fernandon vuoksi

  • 05.10.200618:45
    Japani 2006

    Alonso olisi kaivannut Fisichellan tukea