Hallitsevan F1-maailmanmestarin Max Verstappenin käskyttämä Red Bull oli odotetusti kauden avaustestipäivän ensimmäisen session nopein auto Bahrainin radalla. Uuden luomuksen sivuponttoonien suunnitteluratkaisu nostatti kulmakarvoja varikolla.
F1-kauden ensimmäinen testipäivä polkaistiin käyntiin Bahrainissa keskiviikkoaamuna, ja tuloslista oli jokseenkin odotetunlainen. Red Bullin Max Verstappen oli radalla ajaneista kymmenestä kuljettajasta nopein yhdellä kierroksella, lähes 0,7 sekunnin erolla Ferrarin Charles Leclerciin.
Aikavertailua kiinnostavampaa uudessa Red Bull -autossa oli kuitenkin suunnitteluratkaisut, joista etenkin sivuponttoonit kiinnittivät asiantuntijoiden huomion. Viime kauden Red Bulliin verrattuna uuden RB20-auton sivuponttoonit olivat huomattavasti kapeammat, mikä herätti kysymyksiä moottoritilaa viilentävistä ilmanottoaukoista.
Muun muassa F1-autojen teknisistä asioista erinomaisesti valveutunut Sky Sportsin varikkotoimittaja Ted Kravitz kiinnitti huomionsa Red Bullin muuttuneeseen ulkonäköön.
– Miten he oikein viilentävät sitä? Miten ilma kulkee sivuponttooneista viilentämään autoa? No, olemme saaneet vastauksemme, Kravitz alusti.
Kravitz opasti Red Bullin suunnittelijoiden Adrian Neweyn johdolla "piilottaneen" ilmanottoaukon sivuponttoonin lipan alle. Eroa viime vuoteen on kuin yöllä ja päivällä, sillä edelliskaudella leveät ilmanottoaukot määrittelivät sivuponttoonien silhuetin edestäpäin katsottuna.



