Ovensa koronaviruksen vuoksi sulkenut museo pani täysin kokemattoman vartijan päivittämään somea – käsittämätön suosio: "Kuin isäni olisi tullut Twitteriin"

1:00
Kaksostaaperoiden suloinen vuoropuhelu maailman nykytilasta tallentui makuuhuoneen kameraan: ”Me ollaan karanteenissa!”

Kun museon vartija pantiin vastuuseen sosiaalisesta mediasta, suosio oli taattu!

Kun amerikkalaismuseo joutui koronaviruksen vuoksi sulkemaan ovensa, sen sosiaalisten median tilit eivät kuitenkaan jääneet vaille päivitystä.

Cowboy-esineistöä ja "länkkäreistä" tuttua elämäntapaa esittelevä National Cowboy & Western Heritage Museum pisti tavallisesti vartijana toimivan Tim Sendin julkaisemaan sisältöä museon ollessa kiinni, kertoo Bored Panda. Pian Timin huikeat Twitter-julkaisut saavuttivatkin suursuosion.

"Anteeksi, luulin, että googlaan..."

Tim aloitti someurakkansa esittelemällä itsensä.

– Hei, olen Tim ja olen turvallisuuspäällikkönä museossa. Minua on pyydetty ottamaan lisätyökseni sosiaalisen median hoitaminen sillä aikaa, kun museo on kiinni. Tämä on minulle uutta, mutta olen innoissani. Tiimini jatkaa edelleen museon suojelemista ja tarkkailemista, Tim kirjoitti.

Joko tahallisesti tai tahattomasti Tim on antanut julkaisuissaan ymmärtää, ettei hän ole käyttänyt sosiaalista mediaa kovinkaan ahkerasti. Yhteen päivitykseensä Tim tavasi lauseen "Twitter-vinkkejä kiitos" ja julkaisi sen jälkeen toisen päivityksen, jossa totesi "anteeksi, luulin, että googlaan. Kiitos, Tim".

Mies on jakanut jo useita huvittavia tietoiskuja museosta käsin.

Tässä Timin julkaisuja:

"Tässä hattu ja silmälappu, joita Duke (John Wayne, toim.huom.) käytti elokuvassa Kova kuin kivi -- Minulle on sanottu, etten saa kokeilla niitä. Hashtag John Wayne. Lucas, pojanpiokani, käski käyttää hashtagia. Kiitos, Tim". Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"Kiitos kaikista vinkeistä, ystävät. Ymmärrän nyt, että olen käyttänyt hashtageja väärin. Minun täytyy käyttää ristikkomerkkiä, joka on puhelimen näppäimistössä. Minä opin!" Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"Seth markkinoinnista sanoi, että ihmisistä olisi varmaan ihanaa, jos ottaisin kuvia museomme selfiepisteellä. Tässä on Rodeo-gallerian selfiepiste. Nauttikaa! Kiitos, Tim". Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"En ottanut selfiepistekuvaa ihan oikein. Ymmärrän tämän nyt." Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"Tässä on Frederick Remingtonin veistos nimeltä The Bronco Buster vuodelta 1918. Mitä ajattelette siitä? Seth markkinoinnista sanoi, että kysymysten kysyminen somessa on hyvä asia 'sitoutumisen' kannalta. Joten sitoudutaan! LOL! Kiitos, Tim, olen kyllä hyvin onnellisesti naimisissa Tinan kanssa". Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Kansa rakastui Timiin

Olivat Timin vaikeudet sosiaalisessa mediassa sitten aitoja tai liioiteltuja, ainakin miehen sydämellinen ote työhön on valloittanut kansalaisia ympäri maailmaa.

– Olemme Twitterissä nyt vain Timin takia. Anna mennä, kaveri, sinulla menee upeasti, nimimerkki Young Friends KCPL kehuu Twitterissä.

– Tim, olet kirkas valonsäde näinä pimeinä aikoina! Sinulla sujuu fantastisesti, ja toivon, että jonain päivänä voin tulla museoonne ja puristaa kättäsi, Lauren Bares kehuu.

– Tämä on kuin isäni olisi tullut Twitteriin! Olet ihastuttava, Tim, Andrea Kientzy kehuu.

Myös "Seth markkinoinnista" kehuu

Tviiteissäkin mainittu, markkinoinnista vastaava Seth Spillman kertoi CNN:lle, että ei osannut odottaa Timin suosiota.

– Löysimme museollemme autenttisen äänen. Emme osanneet kuitenkaan odottaa sitä, miten paljon tuo ääni koskettaisi ihmisiä tänä vaikeana aikana. Se on upeaa, mies kehuu.

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja

    MTV Oy on osa Teliaa. Yrityskaupan myötä olemme päivittäneet tietosuojasivustomme ja tietosuojakäytännöt. Päivitetyt tietosuojakäytännöt astuvat voimaan 15.4.2020. Lue lisätietoja tästä.