Nyt: Tuttu logo päätyi kiinalaisen verkkokaupan virtuaalilaseihin – VR: "Ihan laitonta puuhaa"

Rautatieliikenneyhtiö VR:n vanha logo on päätynyt kiinalaisessa verkkokaupassa myynnissä oleviin virtuaalilaseihin, kertoo Nyt.

Kiinalaisen AliExpress-verkkokaupan myynti-ilmoituksessa on tarjolla hämmentävän tutulla logolla varustetut virtuaalilasit. Laseissa on Suomen rautatieliikenneyhtiön VR:n vanha, 1980- ja 1990-luvuilla käyttämä logo.

Asia huomattiin maanantaina sosiaalisessa mediassa ja tiistaiaamuna se oli tavoittanut myös VR:n. Viestintäpäällikkö Mika Heijari kertoi Nytille, että vanhankaan logon käyttöä ei sallita ja lakimiehet on laitettu asialle.

Kyseessä ei Heijarin mukaan ole ensimmäinen kerta, kun VR:n logoa on käytetty luvatta.

– VR on aika käyttökelpoinen kirjainyhdistelmä, joten meidän vanhaa sekä nykyistä logoa on pyörinyt muun muassa nettisivuilla ympäri maailmaa, Heijari kertoi Nytille.

– Kyllä me sitä mieltä ollaan, että se on ihan laitonta puuhaa. Se on meidän omistama tuotemerkki ja Suomessa se yhdistetään meihin, hän perusteli.

Virtuaalitodellisuudesta (virtual reality) käytetään yleisesti lyhennettä VR.

Lue myös:

    Uusimmat