Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Niin se vaan Bemari tuo etuvetoja lisää mallistoon

Julkaistu 03.06.2015 15:14
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

mikkoau

BMW esitteli ensimmäisen etuvetoisen mallinsa viime vuonna 2-sarjan Active Tourerin muodossa. Etuvetomallisto sai jatkoa hiljattain esitellyn isomman tila-auto Gran Tourerin muodossa ja nyt myös pieni maasturi X1 liittyy samaan joukkoon.

Uusi BMW X1 jakaa perusrakenteen siis 2-sarjan tila-autojen kanssa. Moottorit sijaitsevat keulalla poikittain ja autot ovat perustaltaan etuvetoisia. Neliveto on toteutettu sähköhydraulisesti ohjatulla monilevykytkimellä.
Pikkumaasturi on kasvanut ja pituutta on tullut 53 milliä lisää. Samalla myös sisätilat ovat kasvaneet ja käytettävyys parantunut. Polvitilaa on vakiomallissa 3,7 senttiä enemmän ja lisävarusteena saatava 13 senttiä liikkuva takapenkki parantaa tilannetta tästäkin. Tavaratilaa uusi X1 tarjoaa 505 litraa ja kolmessa osassa kaatuva takapenkki alhaalla kapasiteetti kasvaa 1550 litraan.

Pellin alta löytyy luonnollisesti uusimman sukupolven tekniikkaa. Moottorit ovat 2-sarjasta tuttuja nelisylinterisiä turboja, jotka asettuvat tehoiltaan välillä 110-170 kW (150-231 hv). Valikoimassa on kaksi bensiinivaihtoehtoja sekä kolme dieselmoottoria. Vaihteistoksi tarjotaan 6-portaista manuaalia tai 8-portaista automaattia. Polttoaineenkulutus ja päästöt ovat 17 prosenttia edeltäjiänsä parempia. CO2-lukemat vaihtelevat välillä 109-149 g/km, mikä vastaa 4,1-6,4 l/100km kulutusta.

Malliuudistuksen yhteydessä myös varustelumahdollisuuksia päivitetään. X1:een saa ensimmäistä kertaa tuulilasiin heijastettavan HUD-näytön sekä useita kuljettajaa helpottavia järjestelmiä sisältävän Driving Assistant Plus -varustepaketin.

Uusi BMW X1 esitellään lokakuussa.

Lisää aiheesta:

BMW esitteli uuden 1-sarjan sedanin, mutta se ei suinkaan ole sen nimiKoeajossa historian ensimmäinen BMW X3 M PerformanceViralliset kuvat: Hyundai paljasti uutuusfarkkunsaMini kasvaa entisestään – nyt esiteltiin suurin malli merkin historissaVolkswagenin jättiläinen uudistuuKoeajo: Kolme sylinteriä Audin tapaan tarjoiltuna
BMWAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

BMW
  • 27.9.16:36
    Takaisinkutsut

    BMW:ltä massiivinen takaisinkutsu: 200 000 autossa palovaara

  • 03.12.202421:01
    Etelä-Korea

    Etelä-Koreassa kuohuu – "Diorin laukku katkaisi kamelin selän"

  • 15.08.202406:28
    Kuluttajariidat

    50 000 euroa maksaneen BMW:n moottoriin tuli vakava vaurio – kuluttajan mukaan myyjäliike pimitti olennaisen asian

  • 19.06.202419:01
    Kuluttajariidat

    Asiakas osti liikkeestä käytetyn Bemarin – auto paljastui ulkomailla lunastuskuntoon kolaroiduksi

  • 19.05.202411:32
    Liikenne

    Hurjaa ylinopeutta ajanut törmäsi koulubussiin Kanadassa – Bemarista tuli hetkessä avomalli