Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mitä ihmettä? Luksusmerkki myy vauvoille tarkoitettua tuoksua – hinta yli 200 euroa

Dior lanseerasi tuoksun vauvoille.
Dior lanseerasi tuoksun vauvoille.Shutterstock
Julkaistu 14.11.2023 14:26

Hannakaisa Taskinen

hannakaisa.taskinen@mtv.fi

Luksusmerkki myy hajustetta vauvoille. 

Moni vanhempi rakastaa vauvoille ominaista tuoksua. Luksusmerkki Diorin mielestä tuota tuoksua voi ilmeisesti kuitenkin parannella. 

Yritys lanseerasi nimittäin hiljattain vauvoille tarkoitetun kylpytuotesarjan, joka sisältää muun muassa 230 dollaria eli noin 215 euroa maksavan tuoksun, jota Dior kutsuu "hajustetuksi vedeksi" sekä 115 dollaria eli noin 107 euroa maksavan kosteusvoiteen, uutisoi muun muassa New York Post. Sarjaan kuuluvat myös puhdistusvaahto ja nestemäinen puhdistusaine.

Tyyris Bonne Étoile -niminen hajuste on uusintaversio vuosikymmenien takaisesta Baby Dior -sarjan sisältämästä tuoksusta. Sarja sisälsi alkuun vaatteita ja esineitä lapsille, kunnes vuonna 1970 lanseerattiin shampoon ja talkin kanssa yhteispakkauksessa tuleva tuoksu.

Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

Nyt lanseerattua tuoksua myydään joko pastellisessa vaaleanpunaisessa pullossa tai mintunvihreässä pullossa, ja sen kerrotaan sisältävän vivahteita päärynästä, villiruususta ja valkoista myskiä. Tuotteessa ei ole alkoholia. Kosteusvoiteen puolestaan kerrotaan tuoksuvan päärynältä ja suojelevan ihon suojakerrosta.

 

Diorin hajuvesien luomisesta vastaava johtaja Francis Kurkdjian kertoo Women's Wear Dailylle halunneensa palauttaa Baby Diorin aina siitä lähtien, kun tuli taloon töihin vuonna 2022.

Lue myös: Näetkö sinä sen? Tuhansien eurojen laukusta tuli vitsien kohde: "Nauroin ääneen"

"Parempi sisältää timantteja"

Tuote on herättänyt ihmetystä.

– Onnea vain sellaisen vauvan löytämiseksi, jolla on 250 dollaria ylimääräistä, kommentoi eräs X-palvelun käyttäjä.

– Ihmettelen, mitä vauva tekisi hajustetulla vedellä, pohti toinen. 

– Vettä 230 dollarilla? Sen on parempi sisältää timantteja, totesi kolmas.

News.com.au kertoo, että tuote on herättänyt närää myös Diorin Instagramissa.

– Joo, ok. Keskivertoperheellä on hädin tuskin varaa välttämättömyyksiin vauvoilleen, mutta myydään heille hyödyttämiä tuotteitta sadoilla dollarilla, totesi eräs uutuustuotteista ärtynyt.

– Vauvat eivät tarvitse tällaista, kommentoi toinenkin.

Vauvoille ja pikkulapsille suunnatut tuotteet ovat ennenkin herättäneet ihmetystä. Vuonna 2017 eräs yhdysvaltalainen muotiliike sai vanhemmat raivoihinsa mainostessaan vauvojen korkokenkiä. Vuonna 2019 puolestaan ihmeteltiin Dr. Oetkerin mainostamia "taskumattivanukkaita" lapsille.

Luksusmerkkien lanseeraamat tuotteet ovat nekin aika ajoin puhututtaneet. Aiemmin olemme uutisoineet esimerkiksi Balenciagan laukusta, joka monen mielestä muistutti brittiläisen kauppaketju Tescon muovikassia. Entä muistatko esimerkiksi Chanelin joulukalenterin aiheuttaman somekohun tai Louis Vuittonin maalipurkkia muistuttavan tyyriin laukun?

Lue myös: Balenciagan kyseenalainen mainoskampanja tuomittiin jyrkästi: "Eikö kukaan pysähtynyt edes hetkeksi miettimään?"

Katso myös: Kirveleekö vauvashampoo silmiä? Uhkarohkea isä testasi

0:35Uhkarohkea Isä päätti kokeilla vauvashampoota – ei ehkä olisi kannattanutPienen lapsen tuore isä halusi kokeilla, olisiko vauvoille tarkoitettu shampoo oikeasti niin hellävarainen kuin mainospuheet lupailivat. Näin siinä sitten kävi.

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!

Lähteet: New York Post, WWD, News.com.au

Lisää aiheesta:

Kim Kardashianin malliston kasvotuki kuohuttaa – Anthony Hopkinsilta ylivertainen reaktioMuotimerkki toi markkinoille 99 euron hajuveden koirilleLouis Vuittonin "maalipurkki" hämmentää – tämä laukku maksaa yli 2000 euroaLuksusbrändin överikalliista joulukalenterista syntyi somekohu: "Tämän on pakko olla vitsi"Luksustavaratalon naurettavaa "laukkua" pilkataan ankarasti – ei voi edes käyttää kantamiseenMies väittää keksineensä valmisteen, joka saa pierutkin tuoksumaan ruusuilta: "Pierun äänen voi peittää, mutta hajua ei"
Mitä ihmettä?IhonhoitoVauvatLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Mitä ihmettä?
  • 21.10.06:34
    Internet

    Pätkiikö netti? Syy saattaa piillä keittiössä

  • 8.10.19:10
    Chile

    Maailman kuivimmassa paikassa tapahtui ihme

  • 5.10.07:35
    Niksit

    Raivostuttavan muovipakkauksen avaaminen onkin yllättävän helppoa – ja onnistuu ilman saksia!

  • 24.9.18:58
    Ikääntyminen

    Oletko syntynyt 1980-luvulla? Kaikki nämä arkiset asiat ovat sinua nuorempia

  • 22.9.20:08
    Luonto ja eläimet

    Taloyhtiötä Saksassa piinannut "nuorisoporukka" olikin etana