Mitä ihmettä? Luksusmerkki myy vauvoille tarkoitettua tuoksua – hinta yli 200 euroa

Luksusmerkki myy hajustetta vauvoille. 

Moni vanhempi rakastaa vauvoille ominaista tuoksua. Luksusmerkki Diorin mielestä tuota tuoksua voi ilmeisesti kuitenkin parannella. 

Yritys lanseerasi nimittäin hiljattain vauvoille tarkoitetun kylpytuotesarjan, joka sisältää muun muassa 230 dollaria eli noin 215 euroa maksavan tuoksun, jota Dior kutsuu "hajustetuksi vedeksi" sekä 115 dollaria eli noin 107 euroa maksavan kosteusvoiteen, uutisoi muun muassa New York Post. Sarjaan kuuluvat myös puhdistusvaahto ja nestemäinen puhdistusaine.

Tyyris Bonne Étoile -niminen hajuste on uusintaversio vuosikymmenien takaisesta Baby Dior -sarjan sisältämästä tuoksusta. Sarja sisälsi alkuun vaatteita ja esineitä lapsille, kunnes vuonna 1970 lanseerattiin shampoon ja talkin kanssa yhteispakkauksessa tuleva tuoksu.

Jos julkaisu ei näy, voit katsoa sen täältä.

Nyt lanseerattua tuoksua myydään joko pastellisessa vaaleanpunaisessa pullossa tai mintunvihreässä pullossa, ja sen kerrotaan sisältävän vivahteita päärynästä, villiruususta ja valkoista myskiä. Tuotteessa ei ole alkoholia. Kosteusvoiteen puolestaan kerrotaan tuoksuvan päärynältä ja suojelevan ihon suojakerrosta. 

Diorin hajuvesien luomisesta vastaava johtaja Francis Kurkdjian kertoo Women's Wear Dailylle halunneensa palauttaa Baby Diorin aina siitä lähtien, kun tuli taloon töihin vuonna 2022.

"Parempi sisältää timantteja"

Tuote on herättänyt ihmetystä.

– Onnea vain sellaisen vauvan löytämiseksi, jolla on 250 dollaria ylimääräistä, kommentoi eräs X-palvelun käyttäjä.

– Ihmettelen, mitä vauva tekisi hajustetulla vedellä, pohti toinen

– Vettä 230 dollarilla? Sen on parempi sisältää timantteja, totesi kolmas.

News.com.au kertoo, että tuote on herättänyt närää myös Diorin Instagramissa.

– Joo, ok. Keskivertoperheellä on hädin tuskin varaa välttämättömyyksiin vauvoilleen, mutta myydään heille hyödyttämiä tuotteitta sadoilla dollarilla, totesi eräs uutuustuotteista ärtynyt.

– Vauvat eivät tarvitse tällaista, kommentoi toinenkin.

Vauvoille ja pikkulapsille suunnatut tuotteet ovat ennenkin herättäneet ihmetystä. Vuonna 2017 eräs yhdysvaltalainen muotiliike sai vanhemmat raivoihinsa mainostessaan vauvojen korkokenkiä. Vuonna 2019 puolestaan ihmeteltiin Dr. Oetkerin mainostamia "taskumattivanukkaita" lapsille.

Luksusmerkkien lanseeraamat tuotteet ovat nekin aika ajoin puhututtaneet. Aiemmin olemme uutisoineet esimerkiksi Balenciagan laukusta, joka monen mielestä muistutti brittiläisen kauppaketju Tescon muovikassia. Entä muistatko esimerkiksi Chanelin joulukalenterin aiheuttaman somekohun tai Louis Vuittonin maalipurkkia muistuttavan tyyriin laukun?

Katso myös: Kirveleekö vauvashampoo silmiä? Uhkarohkea isä testasi

Uhkarohkea Isä päätti kokeilla vauvashampoota – ei ehkä olisi kannattanut 0:35
Pienen lapsen tuore isä halusi kokeilla, olisiko vauvoille tarkoitettu shampoo oikeasti niin hellävarainen kuin mainospuheet lupailivat. Näin siinä sitten kävi.

Lue myös:

    Uusimmat