Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Meikitön päivä tulee taas: Tapahtumasta kootaan kirja

Meikitön päivä kannustaa naisia luonnolliseen kauneuteen.
Meikitön päivä kannustaa naisia luonnolliseen kauneuteen.Shutterstock
Julkaistu 16.08.2012 10:00(Päivitetty 22.08.2012 12:16)

Meikitöntä päivää vietetään tänä vuonna torstaina 6.9. Tapahtuma on yhdistelmä sosiaalisen median keskustelua, valtamedian näkyvyyttä ja suomalaisten tahtoa tehdä konkreettisia tekoja hyvän asian eteen.

Muistatko "Meikittömän päivän" kesäkuussa 2011? Joutsenmerkin kampanjan, joka osallistui kaikkiaan 38 244 suomalaista. Tänä vuonna meikitöntä päivää vietetään 6.9. Tapahtumasta kootaan myös kirja.

Yhteiskunnan ulkonäköpaineet, ekologinen elämäntapa ja ympäristöystävällinen kosmetiikka ovat erityisen ajankohtaisia aiheita, jotka puhuttavat ja herättävät tunteita. Meikitön päivä antaa ihmisille mahdollisuuden ottaa kantaa tärkeään aiheeseen yksinkertaisella tavalla - viettämällä yhden päivän vuodesta luonnonkauniina, ilman meikkiä.

Meikitöntä päivää vietetään 6.9.
Meikitöntä päivää vietetään 6.9.Shutterstock

– Olin aiemmin ihmistyyppiä, joka ei vienyt roskapussiakaan ilman ripsiväriä, mutta nykyään tilanne on toinen. Kiinnitän ostopäätöksissäni huomiota tuotteen ympäristöystävällisyyteen ja yritän muistaa, että huuhdon kaiken naamaltani ja keholtani ennemmin tai myöhemmin viemäriin. Ja tärkeää on, mitä sinne huuhtoo", toteaa kampanjaan osallistuva Lapsellista-blogin pitäjä Anna-Saskia Naskali.

Tapahtumaan ilmoittaudutaan mukaan Joutsenmerkin facebook-sivulla, minkä jälkeen osallistujat viettävät tapahtumapäivän luonnonkauniina. Tapahtumasta koostetaan kirja, johon kuvataan ja haastatellaan osallistujia, bloggaajia ja tunnettuja suomalaisia. Kirjaan kerätyistä kuvista ja ajatuksista suunnitellaan myös taidenäyttelyä, joka käsittelee ihmisten kauneuskäsityksiä ja yhteiskunnan ulkonäköpaineita sekä mahdollisuutta kulutusvalinnoilla vaikuttaa elinympäristöön. Mainostoimisto White Sheep Isobar vastaa tänäkin vuonna kampanja suunnittelusta.

Huolen aiheena ympäristön tila

Tapahtuman avulla Joutsenmerkki haluaa kiinnittää huomiota siihen, että kaikilla kulutusvalinnoilla on suora merkitys ympäristön hyvinvointiin. Joutsenmerkki ohjaa löytämään ympäristön kannalta parhaat tuotteet, myös kauneudenhoidossa ja henkilökohtaisessa hygieniassa.

Meikitön päivä -kampanja keskittyy kosmetiikkaan, koska se on kaikille läheinen tuoteryhmä. Kosmetiikkatuotteita, kuten saippuaa, deodoranttia ja meikkejä käytetään iholla päivittäin. Käytön jälkeen tuotteet huuhtoutuvat pesuveden mukana viemäriin ja edelleen osittain luontoon. Ei siis ole aivan sama, mitä kosmetiikkatuotteita käytetään.

Meikitön päivä tulee taas.Meikitön päivä tulee taas.Shutterstock

– Ympäristön huomioon ottaminen on tärkeää kaikessa mitä teemme, ja siksi haluamme herättää ihmisiä miettimään omaa suhdettaan luontoon ja luonnonläheisyyteen", toteaa markkinointipäällikkö Sini Sittnikow Ympäristömerkinnästä.

Joutsenmerkki eli Pohjoismainen ympäristömerkki opastaa ympäristön kannalta parempiin ostopäätöksiin. Saadakseen Joutsenmerkin on tuotteen tai palvelun täytettävä tiukat, ympäristöön, terveyteen ja laatuun painottuvat vaatimukset.

Kampanjasivu julkaistaan maanantaina 20.8. osoitteessa: www.facebook.com/Joutsenmerkki


Lähde: STT

Kuvat: Shutterstock, Liv Friis Larsen

Lisää aiheesta:

Muutos äitiyspakkaukseen: Tässä tapauksessa voit saada pakkauksen lisäksi rahaa1,3 miljardia euroa – Turusta lähtee maailmalle luksusristeilijän arvosta ehkäisyä joka vuosiHelsinkiläisnuorten ostama lounasruoka voi pöyristyttääAntibioottiresistenssi kytkeytyy miljooniin kuolemiin joka vuosiSaako pyörän valo vilkkua? Nyt puhuu poliisiPieni haava johti kaikkien raajojen amputointiin – näin Suomen ensimmäisen käsisiirteen saanut Arja voi nyt
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 10:40
    Lifestyle

    Muutos äitiyspakkaukseen: Tässä tapauksessa voit saada pakkauksen lisäksi rahaa

  • 08:12
    Ehkäisy

    1,3 miljardia euroa – Turusta lähtee maailmalle luksusristeilijän arvosta ehkäisyä joka vuosi

  • 06:29
    Ruoka

    Helsinkiläisnuorten ostama lounasruoka voi pöyristyttää

  • 00:15
    Sairaudet ja taudit

    Antibioottiresistenssi kytkeytyy miljooniin kuolemiin joka vuosi

  • Eilen19:21
    Pyöräily

    Saako pyörän valo vilkkua? Nyt puhuu poliisi