Haastoimme kolme toimittajaa kuukauden sokerilakkoon, jossa vältellään turhaa lisättyä sokeria. Lakkoilua on nyt takana viikko tai kaksi – lue tunnelmat!
Miten sujuu sokerilakko?
Lakkoilija: Jasmin, 23
Lakkoa takana: Viikko
Miten on sujunut?
Viikko takana sokeritonta. Olen jopa yllättynyt siitä, miten hyvin lakkoilu on sujunut. Mielialassa tai olossa en ole huomannut muutoksia, mutta sokerinhimo nakertaa välillä aterian jälkeen.
Lue myös: Sokerinsyönti loppui, päänsäryt alkoivat – kokeilussa kuukauden sokerilakko
Vaikeinta on ollut miettiä ruokavaliota uudestaan, kun niin monet valmisruoat sisältävät sokeria. Tämä on ajanut valmistamaan enemmän ruokaa itse, mikä toisaalta on vain positiivinen muutos.
Viikon oivallukset, eli nämäkin sisältävät sokeria:
- Monet tummat leivät (esim. Vaasan tumma ruispala)
- Paistopisteen karjalanpiirakat, lihapasteijat ja leivät
- Valmis-karjalanpiirakat (esim. Fazer Imatran riisipiirakka)
- Monet pakastepizzat
- Maksamakkara



