Mainos

Lukijoiden parhaat krapulavinkit

Jos ilta sujuu villisti, saattaa tänään vointi olla heikko, joten tutustu Kodin lukijoiden vinkkeihin päänsäryn ja pahan olon helpottamiseksi.

Kodin juttu krapulan parantelusta innoitti lukijoitamme kertomaan omat niksinsä juhlien varalle.

– Viinimarjoja ja appelsiinia! Johan lähtee (krapula) ihan oikeasti, nimimerkki Pika-apu neuvoo.

– Jos juo vettä yöllä ainakin muutaman litran niin on suhteellisen selvä aamulla vaikka olisi kuinka juonut. Korjaamisesta oon ihan samaa mieltä ettei sitä kannata ottaa, se menee täysin juomisen puolelle ennen kun saa kunnolla korjattua, nimimerkki Sepi toteaa.

Osa on myös sitä mieltä, ettei vitamiineilla ole minkäänlaista vaikutusta seuraavaan päivään.

– Paskan marjat mitään c-vitamiinia. Krapulan välttää sillä että juo useammin alkoholia ja kehität kovan toleranssin. Ennen nukkumaanmenoa pitsa ja 1-1,5 litraa vettä napaan niin ei varsinainen krapula iske ollenkaan. Toki tuhnuinen olo on silti koko päivän, nimimerkki Täyttä potaskaa toteaa.

Nimimerkki Mikko neuvoo hankkimaan hyvän omantunnon ennen juhlapäivää.

– Paras ja tehokkain tapa selvitä darrasta on pitää huoli, että ryyppäämään lähtiessä pöytä on ns. puhdas. Että puolison kanssa on välit kunnossa, töitä ei tarvitse tehdä sunnuntaina ja maanantainakaan ei odota mikään killeri töissä.Aktiivinen ilta lasten kanssa ennen dokaamista, sekä kunnon urheilu edeltävinä päivinä. Kun omatunto on puhdas, krapulasta voi jopa nauttia.

Monet olivat sitä mieltä, että paras helpotus krapulaan on olla juomatta. Pena kuitenkin muistuttaa kanssajuhlijoita oikein ottamisen taidosta.

– Mikä tuossa on niin vaikeaa? Absolutistien neuvo "älä juo mitään niin ei tule krapulaa" on kyllä typerintä mitä kuullut. Alkoholin ottaminen on taitolaji ja oikein harrastettuna piristää elämää kummasti. Ennen dokaamista on syytä syödä kunnolla, ja sama homma viimeisenä ennen nukkumaanmenoa. Ja kyllä on totta, että jos juo kaikkea sekaisin, niin olo pahenee. Toisekseen, jos se krapula kuitenkin tulee, niin krapulatissuttelu, pizzan / kebabin kera auttaa varmasti, 4-8 alkoholiannosta takaa hyvät yöunet ennen työviikon alkua. Krapulapäivän saunominen auttaa myös. Mikäli ei halua loivareita nautiskella, niin toi jonku mainitsema kuntoilun myötä tapahtuva hikoilu kyllä auttaa.

Myös nimimerkki Doku luottaa krapularyyppyyn.

– Kyllä paras on pari kylmää neloskaljaa tai pari paukkua! Kunhan ei lipsahda sit jurrin puolelle...

Kuvat: Shutterstock

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.