Lukijat kertovat: Kun kuolemme, sielumme palaa kotiin

Kun kuolemme, odottaako meitä uudelleensyntymä vai myyttinen taivas? Helmen lukijat paljastivat, mitä uskovat kuoleman jälkeen tapahtuvan!

Jälleensyntymä, taivas, jotain muuta – mitä meille tapahtuu, kun kuolemme? Helmi pyysi vastausta lukijoiltaan, ja saimmekin yli 1900 vastausta.

Vastaajista 33 prosenttia oli sitä mieltä, että ihminen vain lakkaa olemasta – ei siis ole olemassa minkäänlaista kuolemanjälkeistä elämää. Kaikki eivät kuitenkaan olleet samaa mieltä, sillä vastaajista 29 prosenttia uskoi syntyvänsä uudelleen. 24 prosenttia uskoi pääsevänsä kuoltuaan taivasten valtakuntaan, ja 12 prosenttia aikoi palata kummittelemaan!

Onko elämää kuoleman jälkeen? Lue lukijoiden kertomuksia!

Lakkaammeko olemasta?

"Kuoleman jälkeen ei ole yhtään mitään. Ihminen vaan maatuu, kuten muutkin eläimet " kookoo

"Sitä lakkaa yksinkertaisesti olemasta, lakkaa elintoiminnot toimimasta. Ja minut ainakin tuhkataan, ei jää kun tuhkat ja pienoinen perintö lapsille." hm

"Eipä kukaan ole koskaan kuolemasta palannut. Ruumis mätänee, ei ole enää mitään." mummeli

"Logiikan ja järjen mukaan seuraava askel onkin maatuminen ja osaksi kiertokulkua palaaminen. Olemasta lakkaaminen perinteisessä muodossa. Tuntuu jo tässä iässä, että eletty on tarpeeksi pitkään. Siten edellä mainittu onkin tavallaan "taivaani". Uskovaisten taivas kuulostaakin lähinnä helvetiltä. Ei sitä ihminen ikuisesti jaksa leikkiä. Pakkohan sitä joskus on päästävä nukkumaan." ateistinenAgnostikko

Kummittelemaan!

"Palaan kummittelemaan! Se tuottaisi suurta mielihyvää. Poltergeistina tulisin..." Paula

"Uskon kummituksiin ja haluaisin itsekin olla sellainen kuolemani jälkeen." Tu

"Haluan kummitella tietyille ihmisille." veronica

"Olisi jännää päästä toteuttamaan lapsuuden haavetta: päästä kummittelemaan ihan oikeasti kaikille epämiellyttäville henkilöille!" kummitus

"Olisi hauska vähän säikytellä tyyppejä, ainakin jonkin aikaa, ennen kuin jatkaisi matkaansa minne sitten onkin menossa. Ehkä häviän kokonaan, ehkä siirryn toiseen ulottuvuuteen - sittenpä sen näkee, jos näkee. Turha murehtia tuollaista, nyt nautitaan elämästä." Perus-pirkko

"Palaan muistoissa kohtaamieni ihmisten ajatuksiin. Kummittelen tuulen henkäyksissä, romahdan lumen mukana katolta ja saatavat vielä lapsenlapsenlapsenikin muistella heille kertomiani tarinoita poismenneiden sukulaisten elämästä. Ja jos voin autan heitä selviytymään elämästä." Tara

Taivas odottaa?

"Uskon Jeesukseen, sillä hänen kärsittyään ristillä meidän syntiemme tähden, Hän samalla avasi meille Taivaan kodin oven. Sinne aion mennä kuoltuani. " Taivas on

"Olen jo käynyt 16 vuotta sitten portilla. Oli auki ja ihana tunne ja kirkkaus. Ei ollut vielä kuitenkaan aika ja koska on tehtävää sen jälkeen riittänyt lastenlasten hoitamisessa. Ei pelota seuraava kerta, kun pääsen sinne kirkkauteen, siellä on ihanaa." Mamma

"Uskon sekä sielunvaellukseen että Taivasten valtakuntaan tavalla, joka on vielä minulle arvoitus." Omenapuu

Uudestaan!

"Jokaisella on sielu kun kuolemme, sielu elää, ja kun maailma taas joskus syntyy niin myös sielut palaavat takaisin." Teemu

"Olen ollut aiemmissa elämissäni Englannissa, Egyptissä ja Amerikassa intiaanina. En usko, että tämä on viimeinen elämäni." Saska

"Inkarnaatio toimii niin... Kropan kuoltua sielu palaa kotiin, ja alkaa suunnittelemaan seuraavaa elämää henkioppaansa kanssa. Sielu valitsee vanhempansa... Ja kiinnittyy hedelmöityshetkellä uuteen kroppaan, nih!" Joose

"Jatkan elämääni seuraavassa elämässä, koska vain ruumiimme kuolee meidän mukana, mutta sielumme taas jatkaa ikuista elämän kiertokulkua ruumiista ja elämästä toiseen. Itse olen nimittäin jossain edellisistä elämistäni asunut 1400-luvun Englannissa, jossa minut on poltettu roviolla noitana ja tietäjänä oman aikani paholaisena." nekku

"Maailmankaikkeuden energiassa uskon jatkuvuuden olemassa oloni." pipsas

"Sielu pääsee vapauteen." kulkuri

Lue myös:

MTV3/Helmi

Kuvat: Shutterstock

Lue myös:

    Uusimmat