Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kysely: Mielikuva some-palveluiden laadusta on romahtanut

ullstein bild - Sven Simon/ All Over Press
Julkaistu 19.12.2018 18:57

MTV UUTISET – STT

Sosiaalisen median laatumielikuva on heikentynyt suomalaisten keskuudessa, käy ilmi Sanomalehtien Liiton teettämästä kyselytutkimuksesta.

Tulosten mukaan Ylen ja sanomalehtien digitaaliset palvelut ovat vastaajien mielestä selvästi laadukkaimmat verkossa julkaistavat uutismediat.

Vuoden sisään merkittävimmät muutokset tapahtuivat Googlen, YouTuben, Twitterin, LinkedInin, Facebookin, WhatsAppin ja Instagramin tuloksissa. Kun ne vielä vuosi sitten kilpailivat lähes tasaväkisesti joidenkin kotimaisten uutismediapalveluiden kanssa, nyt some-palveluiden tulokset ovat pudonneet tuntuvasti.

Kaksi kolmasosaa suomalaisista 15–74-vuotiaista pitää mainontaa sosiaalisessa mediassa ärsyttävänä. Lähes puolet vastanneista sanoo olevansa kyllästynyt sosiaaliseen mediaan.

IRO Researchin tekemään tutkimukseen vastasi kuluttajapaneelissa tuhat ihmistä loka-marraskuussa. Otos painotettiin vastaamaan 15–74-vuotiaita suomalaisia valtakunnallisesti.

Lisää aiheesta:

Tutkimus: Sanomalehtiin luotetaan – nuorista aikuisista lähes yhdeksän vastaajaa kymmenestä pitää luotettavana
Nuoret aikuiset lukevat uutisensa digitaalisista lehdistä – Facebook televisiota suositumpi tiedonlähde
Liikkuva kuva valtaa suomalaisten median käyttöä – perinteinen televisio pitää pintansa
Painetun sanomalehden asema luotettavuudessa on yhä vankka
Sanomalehtiä pidetään tärkeimpänä yleissivistävänä mediana
Mainoksiin suhtaudutaan myönteisimmin printissä
Sosiaalinen mediaFacebookGoogleYouTubeWhatsAppTwitterKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Sosiaalinen media
  • 20:08
    Henkirikokset

    Murhasta epäilty houkutteli nuorta naista ajelulle matkallaan verityöhön – yhdessä kuvassa karmiva yksityiskohta

  • 25.10.05:30
    Koirat

    Siiri-koira katosi tuntemattoman naisen matkaan – seurasi erikoinen jäljitysoperaatio

  • 22.10.09:09
    TikTok

    Kylmäävä totuus Tiktokista – asiantuntijat ihmettelevät, miksi yksi asia on yhteiskunnalle ja perheille niin vaikeaa

  • 21.10.18:50
    Virukset

    Ethän sorru tähän herpeksen hoitoniksiin? "Heikentää tilannetta entisestään"

  • 21.10.05:02
    Espoo

    Kauppakärryt "karkaavat" Espoossa – suivaantunut Satu sanoo suorat sanat