Kysely: Mielikuva some-palveluiden laadusta on romahtanut

Sosiaalisen median laatumielikuva on heikentynyt suomalaisten keskuudessa, käy ilmi Sanomalehtien Liiton teettämästä kyselytutkimuksesta.

Tulosten mukaan Ylen ja sanomalehtien digitaaliset palvelut ovat vastaajien mielestä selvästi laadukkaimmat verkossa julkaistavat uutismediat.

Vuoden sisään merkittävimmät muutokset tapahtuivat Googlen, YouTuben, Twitterin, LinkedInin, Facebookin, WhatsAppin ja Instagramin tuloksissa. Kun ne vielä vuosi sitten kilpailivat lähes tasaväkisesti joidenkin kotimaisten uutismediapalveluiden kanssa, nyt some-palveluiden tulokset ovat pudonneet tuntuvasti.

Kaksi kolmasosaa suomalaisista 15–74-vuotiaista pitää mainontaa sosiaalisessa mediassa ärsyttävänä. Lähes puolet vastanneista sanoo olevansa kyllästynyt sosiaaliseen mediaan.

IRO Researchin tekemään tutkimukseen vastasi kuluttajapaneelissa tuhat ihmistä loka-marraskuussa. Otos painotettiin vastaamaan 15–74-vuotiaita suomalaisia valtakunnallisesti.

Lue myös:

    Uusimmat