Kuluttajavirasto: Air Finlandin paluulennoista keskusteltu Finnairin kanssa

Lehtikuva
Julkaistu 26.06.2012 22:26(Päivitetty 27.06.2012 07:01)

Valmismatkayksikön päällikkö Petteri Lehtonen Kuluttajavirastosta kertoo, että jumiin jääneet Air Finlandin matkustajat tuodaan kotiin viraston järjestämällä kuljetuksella.

– Olemme olleet yhteydessä Finnairiin ja todennäköisesti sen koneella paluumatka järjestetään. Lystin maksaa Air Finland.

Lehtosen mukaan pakettimatkat korvataan Kuluttajaviraston vakuudesta, mutta reittilennon varannut ei sieltä saa rahojaan takaisin.

– Valmismatkasta korvausta voi hakea virastolta. Jos matkan on maksanut luottokortilla, reklamaation voi tehdä luottoyhtiöön.

Lehtonen sanoo, ettei Air Finland tiedottanut Kuluttajavirastoa etukäteen ongelmistaan.

– Se (yhteistyö) oli hyvin heikkoa. Saimme tietää mahdollisesta konkurssista tänään 12 aikaan. Heiltä nyt vasta alkanut tulla tietoa.

Lehtonen kehottaa tarkistamaan etukäteen www.valmismatka.fi -sivustolta matkanjärjestäjän luotettavuuden. Tosin Air Finlandkin oli luettavien listalla tähän päivään saakka.

– Tällaisiin äkillisiin konkursseihin on hyvin vaikea varautua etukäteen. Sen takia matkanjärjestäjillä on Kuluttajavirastossa vakuus.

(MTV3)

Air Finland ottaa yhteyttä matkustajiinsa tekstiviestitse

Aurinkorannikolla jumissa useita suomalaisia

Air Finlandin asiakkaat pettyneinä: Huonoa tiedottamista!

Suomalaispariskunta Turkissa: Milloin pääsemme kotiin?

Air Finlandin "tekninen vika" olikin konkurssi

Paluumatka korvataan konkurssitapauksissa – mielipahaa ei

Air Finlandin matkustajien kotiinpääsystä ei vielä tietoa

Air Finland konkurssiin – tuhat asiakasta lomakohteissa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa