Aurinkorannikolla jumissa useita suomalaisia

Espanjan Málagasta Air Finlandin oli tarkoitus lentää Helsinkiin konkurssipäivän lisäksi myös torstaina ja sunnuntaina. Yhtiö ei informoinut matkustajia konkurssista.

– Sain kuulla konkurssista Suomessa olevilta sukulaisilta, jotka olivat lukeneet asiasta lehdistä. Air Finlandilta ei ole tullut minkäänlaista tiedotetta tai ohjeita, miten tällaisessa tilanteessa tulisi toimia. Olemme yrittäneet olla tuloksetta olla yhteydessä yhtiöön ja katselleet uusia lentoja. Luulin säästäneenä Air Finlandin lennoilla parisataa euroa, mutta nyt näyttää siltä, että tässä tuleekin useita satoja euroja takkiin. Uudet lennot on saatava, koska 2. heinäkuuta minun on oltava aamulla töissä, valittelee poikansa kanssa Málagassa lomaileva oululainen Aino Haaraoja.

Haaraoja toivoo, että yhtiö järjestää tilanteesta huolimatta matkustajat kotiin.

– Mielestäni on käsittämätöntä, että suomalainen yhtiö voi toimia näin. Olen Air Finlandin klubijäsen ja toivon, että yhtiö kantaa vastuun asiasta ja palvelee asiakkaitaan loppuun asti.

Myös Espanjan Málagassa asuva Pauliina Manso oli varannut tyttärelleen torstain lennon. Manso oli soittanut tänään lentoyhtiön asiakaspalveluun varatakseen lisälaukun lennolle.

– Asiakaspalvelussa ei tunnuttu tiedettävä asiasta mitään ja laukun varaaminen onnistui. Viisi tuntia myöhemmin sain kuulla, että yhtiö oli mennyt konkurssiin. Onnistuin saamaan tyttärelleni onneksi peruutuspaikan Finnairin samana päivänä Helsinkiin lentävästä koneesta, Manso kertoo.

Air Finland on liikennöinyt Espanjan Aurinkorannikolle kesäisin kolme kertaa viikossa. Konkurssin vaikuttaa Espanjan päässä satoihin matkustajiin.

Lue myös:

    Uusimmat