Kolmella eurolla Turkuun? Pian se on mahdollista, kun uusi halpabussiyritys aloittaa liikennöinnin Helsingin ja Turun välillä

Bussi- ja junaliikenteessä osa vuoroista on ollut tupaten täynnä – liikennöitsijät kommentoivat:"Matkustaja voi itse ostaa viereisen paikan tyhjäksi" 5:16
Video: Bussi- ja junaliikenteessä osa vuoroista on ollut tupaten täynnä – liikennöitsijät kommentoivat: "Matkustaja voi itse ostaa viereisen paikan tyhjäksi"

Uusi bussiyritys lähtee haastamaan Suomen linja-autoalan jättejä.

NanoBus.fi aloittaa 13.8. alkaen arkipäivisin kolme edestakaista suoraa yhteyttä Helsingin ja Turun välillä. Viikonloppuisin ja pyhisin ajetaan kaksi edestakaista vuoroa, yhtiö kertoo tiedotteessa.

Yhtiön mukaan Suomen linja-autoala on muutaman jättiläisen hallinnassa, ja uusia tulokkaita alalle ei ole tullut vuosiin.

NanoBus.fi aikoo haastaa markkinat äärimmäisen edullisilla lippuhinnoilla, tiedotteessa kerrotaan.

– Aloitamme aggressiivisen hintakilpailun saadaksemme jalansijaa markkinalta. Peruslippumme maksaa 2,99 euroa. Näitä on myynnissä tuhansia. Suosituimmille lähdöille hinta asettuu muutaman euron kalliimmaksi, kertoo toimitusjohtaja Henri Autio.

Reitti kulkee Kampista Turun linja-autoasemalle

Reitti kulkee Helsingistä Kampin kaukoliikenneterminaalista Turun linja-autoasemalle. Matkalla bussi pysähtyy Helsingin Meilahdessa, Espoon Nihtisillassa, Lohjan Muijalassa, Salon Piihovissa ja Paimion Nesteellä.

Turussa pysäkkejä ovat yliopisto, tuomiokirkko ja linja-autoasema. Matka-aika on 2 tuntia 15 minuuttia. Reitti liikennöidään kaksikerroksisella Setra S 431 DT linja-autolla.

Liput ovat myynnissä yhtiön omilla verkkosivuilla ja Matkahuollon varauspalvelussa.

Kaksoisveljet opiskelijoista bussiyrittäjiksi

Yhtiön tiedotteessa kerrotaan, että toimitusjohtaja Henri Autio opiskelee kolmatta vuotta Turun kauppakorkeakoulussa. Hän matkustaa itse usein Helsingin ja Turun välillä. Yrityksessä on Aution lisäksi vastuuhenkilönä hänen kaksoisveljensä, joka opiskelee Aalto yliopistossa.

– Lisääntyvästä kilpailusta hyötyy viime kädessä asiakas parempina palveluina ja halvempina hintoina. Toivomme, että halvat hintamme yhdistettynä hyvään palveluun ja tilavaan linja-autoon saavat yhä useamman valitsemaan linja-auton. Jalo ajatus on, että mitä useampi valitsee joukkoliikenteen, sitä enemmän ympäristö kiittää, kertoo Autio.

Lue myös:

    Uusimmat